Acasă / Publicaţii / Hotărîri şi Rapoarte
Hotărârea nr.53 din 24 iulie 2018 privind Raportul auditului situațiilor financiare consolidate ale Ministerului Justiției la 31 decembrie 2017

Numar 430-439 din data de 2018-07-24 Nr. cerinte: 8 Nr. recomandari: 55

Recomandari (55)

1. Să corecteze înregistrările contabile aferente cheltuielilor și activelor nefinanciare, precum și atribuirea acestora în corespundere cu Clasificația bugetară, în vederea raportării veridice a situațiilor financiare. (subpunctele 4.1.1. și 4.1.2.).

1. Să corecteze înregistrările contabile aferente cheltuielilor și activelor nefinanciare, precum și atribuirea acestora în corespundere cu Clasificația bugetară, în vederea raportării veridice a situațiilor financiare. (subpunctele 4.1.1. și 4.1.2.).

1. Să corecteze înregistrările contabile aferente cheltuielilor și activelor nefinanciare, precum și atribuirea acestora în corespundere cu Clasificația bugetară, în vederea raportării veridice a situațiilor financiare. (subpunctele 4.1.1. și 4.1.2.).

1. Să corecteze înregistrările contabile aferente cheltuielilor și activelor nefinanciare, precum și atribuirea acestora în corespundere cu Clasificația bugetară, în vederea raportării veridice a situațiilor financiare. (subpunctele 4.1.1. și 4.1.2.).

1. Să corecteze înregistrările contabile aferente cheltuielilor și activelor nefinanciare, precum și atribuirea acestora în corespundere cu Clasificația bugetară, în vederea raportării veridice a situațiilor financiare. (subpunctele 4.1.1. și 4.1.2.).

2. Să examineze situația privind lansarea și punerea în funcțiune a sistemelor informaționale procurate, reieșind din necesitățile instituționale planificate (subpunctul 4.1.2.).

2. Să examineze situația privind lansarea și punerea în funcțiune a sistemelor informaționale procurate, reieșind din necesitățile instituționale planificate (subpunctul 4.1.2.).

2. Să examineze situația privind lansarea și punerea în funcțiune a sistemelor informaționale procurate, reieșind din necesitățile instituționale planificate (subpunctul 4.1.2.).

2. Să examineze situația privind lansarea și punerea în funcțiune a sistemelor informaționale procurate, reieșind din necesitățile instituționale planificate (subpunctul 4.1.2.).

2. Să examineze situația privind lansarea și punerea în funcțiune a sistemelor informaționale procurate, reieșind din necesitățile instituționale planificate (subpunctul 4.1.2.).

3. Să întreprindă măsuri în vederea evaluării imobilelor din gestiune, cu reflectarea conformă a acestora în evidența contabilă. (subpunctul 4.1.3.).

3. Să întreprindă măsuri în vederea evaluării imobilelor din gestiune, cu reflectarea conformă a acestora în evidența contabilă. (subpunctul 4.1.3.).

3. Să întreprindă măsuri în vederea evaluării imobilelor din gestiune, cu reflectarea conformă a acestora în evidența contabilă. (subpunctul 4.1.3.).

3. Să întreprindă măsuri în vederea evaluării imobilelor din gestiune, cu reflectarea conformă a acestora în evidența contabilă. (subpunctul 4.1.3.).

3. Să întreprindă măsuri în vederea evaluării imobilelor din gestiune, cu reflectarea conformă a acestora în evidența contabilă. (subpunctul 4.1.3.).

4. Să întreprindă măsuri în vederea concretizării apartenenței bunului imobil gestionat de către CNEJ, în vederea raportării veridice a valorii mijloacelor fixe . (subpunctul 4.1.3.).

4. Să întreprindă măsuri în vederea concretizării apartenenței bunului imobil gestionat de către CNEJ, în vederea raportării veridice a valorii mijloacelor fixe . (subpunctul 4.1.3.).

4. Să întreprindă măsuri în vederea concretizării apartenenței bunului imobil gestionat de către CNEJ, în vederea raportării veridice a valorii mijloacelor fixe . (subpunctul 4.1.3.).

4. Să întreprindă măsuri în vederea concretizării apartenenței bunului imobil gestionat de către CNEJ, în vederea raportării veridice a valorii mijloacelor fixe . (subpunctul 4.1.3.).

4. Să întreprindă măsuri în vederea concretizării apartenenței bunului imobil gestionat de către CNEJ, în vederea raportării veridice a valorii mijloacelor fixe . (subpunctul 4.1.3.).

5. Să asigure elaborarea la nivel central a unui plan de acțiuni privind implementarea sistemului de MFC, în vederea consolidării managementului instituțional la întocmirea și consolidarea situațiilor financiare și gestionarea resurselor financiare publice . (subcapitolul 6.1.).

5. Să asigure elaborarea la nivel central a unui plan de acțiuni privind implementarea sistemului de MFC, în vederea consolidării managementului instituțional la întocmirea și consolidarea situațiilor financiare și gestionarea resurselor financiare publice . (subcapitolul 6.1.).

5. Să asigure elaborarea la nivel central a unui plan de acțiuni privind implementarea sistemului de MFC, în vederea consolidării managementului instituțional la întocmirea și consolidarea situațiilor financiare și gestionarea resurselor financiare publice . (subcapitolul 6.1.).

5. Să asigure elaborarea la nivel central a unui plan de acțiuni privind implementarea sistemului de MFC, în vederea consolidării managementului instituțional la întocmirea și consolidarea situațiilor financiare și gestionarea resurselor financiare publice . (subcapitolul 6.1.).

5. Să asigure elaborarea la nivel central a unui plan de acțiuni privind implementarea sistemului de MFC, în vederea consolidării managementului instituțional la întocmirea și consolidarea situațiilor financiare și gestionarea resurselor financiare publice . (subcapitolul 6.1.).

6. Să stabilească responsabilități în cadrul sistemului de MFC, precum și să asigure identificarea, evaluarea, monitorizarea sistematică și înregistrarea riscurilor aferente proceselor operaționale privind întocmirea și consolidarea situațiilor financiare și gestionarea resurselor financiare publice. (subcapitolul 6.1.).

6. Să stabilească responsabilități în cadrul sistemului de MFC, precum și să asigure identificarea, evaluarea, monitorizarea sistematică și înregistrarea riscurilor aferente proceselor operaționale privind întocmirea și consolidarea situațiilor financiare și gestionarea resurselor financiare publice. (subcapitolul 6.1.).

6. Să stabilească responsabilități în cadrul sistemului de MFC, precum și să asigure identificarea, evaluarea, monitorizarea sistematică și înregistrarea riscurilor aferente proceselor operaționale privind întocmirea și consolidarea situațiilor financiare și gestionarea resurselor financiare publice. (subcapitolul 6.1.).

6. Să stabilească responsabilități în cadrul sistemului de MFC, precum și să asigure identificarea, evaluarea, monitorizarea sistematică și înregistrarea riscurilor aferente proceselor operaționale privind întocmirea și consolidarea situațiilor financiare și gestionarea resurselor financiare publice. (subcapitolul 6.1.).

6. Să stabilească responsabilități în cadrul sistemului de MFC, precum și să asigure identificarea, evaluarea, monitorizarea sistematică și înregistrarea riscurilor aferente proceselor operaționale privind întocmirea și consolidarea situațiilor financiare și gestionarea resurselor financiare publice. (subcapitolul 6.1.).

7. Să asigure evaluarea per ansamblu a sistemului de MFC, prin intermediul funcției de audit intern, în vederea identificării vulnerabilităților la întocmirea și consolidarea situațiilor financiare, precum și la gestionarea resurselor financiare publice . (subcapitolul 6.1.).

7. Să asigure evaluarea per ansamblu a sistemului de MFC, prin intermediul funcției de audit intern, în vederea identificării vulnerabilităților la întocmirea și consolidarea situațiilor financiare, precum și la gestionarea resurselor financiare publice . (subcapitolul 6.1.).

7. Să asigure evaluarea per ansamblu a sistemului de MFC, prin intermediul funcției de audit intern, în vederea identificării vulnerabilităților la întocmirea și consolidarea situațiilor financiare, precum și la gestionarea resurselor financiare publice . (subcapitolul 6.1.).

7. Să asigure evaluarea per ansamblu a sistemului de MFC, prin intermediul funcției de audit intern, în vederea identificării vulnerabilităților la întocmirea și consolidarea situațiilor financiare, precum și la gestionarea resurselor financiare publice . (subcapitolul 6.1.).

7. Să asigure evaluarea per ansamblu a sistemului de MFC, prin intermediul funcției de audit intern, în vederea identificării vulnerabilităților la întocmirea și consolidarea situațiilor financiare, precum și la gestionarea resurselor financiare publice . (subcapitolul 6.1.).

8. Să organizeze efectuarea inventarierii generale a elementelor de activ și a obligațiunilor în conformitate cu prevederile cadrului legal, cu reflectarea veridică a rezultatelor și adoptarea deciziilor de rigoare. (subcapitolul 6.2.).

8. Să organizeze efectuarea inventarierii generale a elementelor de activ și a obligațiunilor în conformitate cu prevederile cadrului legal, cu reflectarea veridică a rezultatelor și adoptarea deciziilor de rigoare. (subcapitolul 6.2.).

8. Să organizeze efectuarea inventarierii generale a elementelor de activ și a obligațiunilor în conformitate cu prevederile cadrului legal, cu reflectarea veridică a rezultatelor și adoptarea deciziilor de rigoare. (subcapitolul 6.2.).

8. Să organizeze efectuarea inventarierii generale a elementelor de activ și a obligațiunilor în conformitate cu prevederile cadrului legal, cu reflectarea veridică a rezultatelor și adoptarea deciziilor de rigoare. (subcapitolul 6.2.).

8. Să organizeze efectuarea inventarierii generale a elementelor de activ și a obligațiunilor în conformitate cu prevederile cadrului legal, cu reflectarea veridică a rezultatelor și adoptarea deciziilor de rigoare. (subcapitolul 6.2.).

9. Să remedieze deficiențele constatate în funcționarea softului contabil la calcularea uzurii mijloacelor fixe și amortizării activelor nemateriale, în vederea calculării veridice a acestora. (subpunctul 6.2., Capitolul V).

9. Să remedieze deficiențele constatate în funcționarea softului contabil la calcularea uzurii mijloacelor fixe și amortizării activelor nemateriale, în vederea calculării veridice a acestora. (subpunctul 6.2., Capitolul V).

9. Să remedieze deficiențele constatate în funcționarea softului contabil la calcularea uzurii mijloacelor fixe și amortizării activelor nemateriale, în vederea calculării veridice a acestora. (subpunctul 6.2., Capitolul V).

9. Să remedieze deficiențele constatate în funcționarea softului contabil la calcularea uzurii mijloacelor fixe și amortizării activelor nemateriale, în vederea calculării veridice a acestora. (subpunctul 6.2., Capitolul V).

9. Să remedieze deficiențele constatate în funcționarea softului contabil la calcularea uzurii mijloacelor fixe și amortizării activelor nemateriale, în vederea calculării veridice a acestora. (subpunctul 6.2., Capitolul V).

10. Să intensifice controlul intern aferent procesului de achiziții, în vederea asigurării conformității acestuia și remedierii tuturor deficiențelor constatate de audit . (subpunctul 6.3.1.).

10. Să intensifice controlul intern aferent procesului de achiziții, în vederea asigurării conformității acestuia și remedierii tuturor deficiențelor constatate de audit . (subpunctul 6.3.1.).

10. Să intensifice controlul intern aferent procesului de achiziții, în vederea asigurării conformității acestuia și remedierii tuturor deficiențelor constatate de audit . (subpunctul 6.3.1.).

10. Să intensifice controlul intern aferent procesului de achiziții, în vederea asigurării conformității acestuia și remedierii tuturor deficiențelor constatate de audit . (subpunctul 6.3.1.).

10. Să intensifice controlul intern aferent procesului de achiziții, în vederea asigurării conformității acestuia și remedierii tuturor deficiențelor constatate de audit . (subpunctul 6.3.1.).

11. Să asigure elaborarea limitelor de parcurs și a normelor de consum la produsele petroliere pentru autoturismele din gestiunea autorităților administrative din subordine, în scopul reglementării utilizării mijloacelor de transport și executării conforme a cheltuielilor aferente. (subpunctul 6.3.3.).

11. Să asigure elaborarea limitelor de parcurs și a normelor de consum la produsele petroliere pentru autoturismele din gestiunea autorităților administrative din subordine, în scopul reglementării utilizării mijloacelor de transport și executării conforme a cheltuielilor aferente. (subpunctul 6.3.3.).

11. Să asigure elaborarea limitelor de parcurs și a normelor de consum la produsele petroliere pentru autoturismele din gestiunea autorităților administrative din subordine, în scopul reglementării utilizării mijloacelor de transport și executării conforme a cheltuielilor aferente. (subpunctul 6.3.3.).

11. Să asigure elaborarea limitelor de parcurs și a normelor de consum la produsele petroliere pentru autoturismele din gestiunea autorităților administrative din subordine, în scopul reglementării utilizării mijloacelor de transport și executării conforme a cheltuielilor aferente. (subpunctul 6.3.3.).

11. Să asigure elaborarea limitelor de parcurs și a normelor de consum la produsele petroliere pentru autoturismele din gestiunea autorităților administrative din subordine, în scopul reglementării utilizării mijloacelor de transport și executării conforme a cheltuielilor aferente. (subpunctul 6.3.3.).

Cerinte (8)

2.1. pentru realizarea măsurilor și acțiunilor privind implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit;

2.1. pentru realizarea măsurilor și acțiunilor privind implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit;

2.1. pentru realizarea măsurilor și acțiunilor privind implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit;

2.1. pentru realizarea măsurilor și acțiunilor privind implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit;

2.1. pentru realizarea măsurilor și acțiunilor privind implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit;

2.2.1. situația în sistemul de management financiar și control din cadrul Ministerului Justiției, precum și la impactul acestuia asupra întocmirii și consolidării situațiilor financiare;

2.2.2. situația privind nevalorificarea mijloacelor alocate pentru investiții capitale, inclusiv a împrumuturilor externe pentru realizarea în termen a Planului de acțiuni al Guvernului pentru anii 2016-2018 privind îmbunătățirea condițiilor de detenție;

2.2.3. situația privind reflectarea în evidența contabilă a cheltuielilor pentru serviciile comunale aferente contractelor de comodat, în scopul raportării veridice a acestora.