Acasă / Publicaţii / Hotărîri şi Rapoarte
Hotărârea nr.70 din 25.10.2018 cu privire la aprobarea Raportului misiunii de follow-up privind implemen-tarea cerințelor și recomandărilor aprobate prin Hotărârea Curții de Conturi nr. 17 din 23 iunie 2016, aferente procesului bugetar și gestionării patrimoniului public de către UAT din raionul Sângerei

Numar 526-528 din data de 2018-10-25 Nr. cerinte: 28 Nr. recomandari: 64

Acțiunile întreprinse de factorii decizionali în vederea implementării cerințelor și recomandărilor de audit dispuse de Curtea de Conturi (Hotărârea nr. 17 din 23.06.2016) nu au fost în măsură să determine eliminarea integrală a deficiențelor constatate de auditul precedent și asigurarea premiselor necesare pentru administrarea  conformă a patrimoniului public.
Astfel, entitățile au demonstrat omisiuni și rezerve în procesul de implementare a recomandărilor, în special cu referire la: identificarea și evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru asigurarea prognozării și planificării conforme a veniturilor bugetare; stabilirea, în baza unor criterii clare și transparente, a priorităților de finanțare a lucrărilor de construcții/reparații capitale; gestiunea conformă a cheltuielilor bugetare privind retribuirea muncii; stabilirea unor indici calitativi și cantitativi pentru recepționarea lucrărilor de amenajare a teritoriului; determinarea responsabilităților persoanelor implicate în procesul de raportare financiară și administrare a patrimoniului public; înregistrarea conformă la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local, precum și asigurarea unei evidențe contabile relevante a acestuia.

Recomandari (64)

7. să elaboreze, să aprobe și să aplice planuri manageriale de remediere a rezultatelor operaționale negative ale ÎM fondate.

7. să elaboreze, să aprobe și să aplice planuri manageriale de remediere a rezultatelor operaționale negative ale ÎM fondate.

7. să elaboreze, să aprobe și să aplice planuri manageriale de remediere a rezultatelor operaționale negative ale ÎM fondate.

7. să elaboreze, să aprobe și să aplice planuri manageriale de remediere a rezultatelor operaționale negative ale ÎM fondate.

7. să elaboreze, să aprobe și să aplice planuri manageriale de remediere a rezultatelor operaționale negative ale ÎM fondate.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

1. să implementeze un sistem de management financiar și control viabil, asigurând identificarea proceselor operaționale de bază și descrierea acestora, inclusiv în instituțiile din subordine, în special privind: identificarea/evaluarea exhaustivă a bazei fiscale pentru fundamentarea prognozării/planificării conforme a veniturilor bugetare; retribuirea muncii; investițiile capitale; achizițiile publice etc.

2. în conlucrare cu AAPL de nivelul I, să aprobe lista obiectelor în curs de execuție, prioritare pentru finalizarea lucrărilor de construcții și reparații capitale, cu asigurarea finanțării acestor lucrări.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

3. să aprobe un plan pe termen mediu privind înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor asupra patrimoniului public local (inclusiv terenurile și corpurile de apă), cu asigurarea alocării mijloacelor necesare din bugetul local.

4. să organizeze inventarierea regulamentară a patrimoniului public, asigurând determinarea stării tehnico-constructive și utilității mijloacelor fixe, inclusiv a patrimoniului transmis în administrarea întreprinderilor fondate, cu ajustarea corespunzătoare a mărimii capitalului social al ÎM.

4. să organizeze inventarierea regulamentară a patrimoniului public, asigurând determinarea stării tehnico-constructive și utilității mijloacelor fixe, inclusiv a patrimoniului transmis în administrarea întreprinderilor fondate, cu ajustarea corespunzătoare a mărimii capitalului social al ÎM.

4. să organizeze inventarierea regulamentară a patrimoniului public, asigurând determinarea stării tehnico-constructive și utilității mijloacelor fixe, inclusiv a patrimoniului transmis în administrarea întreprinderilor fondate, cu ajustarea corespunzătoare a mărimii capitalului social al ÎM.

4. să organizeze inventarierea regulamentară a patrimoniului public, asigurând determinarea stării tehnico-constructive și utilității mijloacelor fixe, inclusiv a patrimoniului transmis în administrarea întreprinderilor fondate, cu ajustarea corespunzătoare a mărimii capitalului social al ÎM.

4. să organizeze inventarierea regulamentară a patrimoniului public, asigurând determinarea stării tehnico-constructive și utilității mijloacelor fixe, inclusiv a patrimoniului transmis în administrarea întreprinderilor fondate, cu ajustarea corespunzătoare a mărimii capitalului social al ÎM.

4. să organizeze inventarierea regulamentară a patrimoniului public, asigurând determinarea stării tehnico-constructive și utilității mijloacelor fixe, inclusiv a patrimoniului transmis în administrarea întreprinderilor fondate, cu ajustarea corespunzătoare a mărimii capitalului social al ÎM.

4. să organizeze inventarierea regulamentară a patrimoniului public, asigurând determinarea stării tehnico-constructive și utilității mijloacelor fixe, inclusiv a patrimoniului transmis în administrarea întreprinderilor fondate, cu ajustarea corespunzătoare a mărimii capitalului social al ÎM.

4. să organizeze inventarierea regulamentară a patrimoniului public, asigurând determinarea stării tehnico-constructive și utilității mijloacelor fixe, inclusiv a patrimoniului transmis în administrarea întreprinderilor fondate, cu ajustarea corespunzătoare a mărimii capitalului social al ÎM.

4. să organizeze inventarierea regulamentară a patrimoniului public, asigurând determinarea stării tehnico-constructive și utilității mijloacelor fixe, inclusiv a patrimoniului transmis în administrarea întreprinderilor fondate, cu ajustarea corespunzătoare a mărimii capitalului social al ÎM.

5. să încheie contracte de arendă/locațiune/folosință a patrimoniului public (inclusiv a iazurilor) utilizat de terți, asigurând planificarea și evidența conformă a veniturilor ce decurg din contractele încheiate.

5. să încheie contracte de arendă/locațiune/folosință a patrimoniului public (inclusiv a iazurilor) utilizat de terți, asigurând planificarea și evidența conformă a veniturilor ce decurg din contractele încheiate.

5. să încheie contracte de arendă/locațiune/folosință a patrimoniului public (inclusiv a iazurilor) utilizat de terți, asigurând planificarea și evidența conformă a veniturilor ce decurg din contractele încheiate.

5. să încheie contracte de arendă/locațiune/folosință a patrimoniului public (inclusiv a iazurilor) utilizat de terți, asigurând planificarea și evidența conformă a veniturilor ce decurg din contractele încheiate.

5. să încheie contracte de arendă/locațiune/folosință a patrimoniului public (inclusiv a iazurilor) utilizat de terți, asigurând planificarea și evidența conformă a veniturilor ce decurg din contractele încheiate.

5. să încheie contracte de arendă/locațiune/folosință a patrimoniului public (inclusiv a iazurilor) utilizat de terți, asigurând planificarea și evidența conformă a veniturilor ce decurg din contractele încheiate.

5. să încheie contracte de arendă/locațiune/folosință a patrimoniului public (inclusiv a iazurilor) utilizat de terți, asigurând planificarea și evidența conformă a veniturilor ce decurg din contractele încheiate.

5. să încheie contracte de arendă/locațiune/folosință a patrimoniului public (inclusiv a iazurilor) utilizat de terți, asigurând planificarea și evidența conformă a veniturilor ce decurg din contractele încheiate.

5. să încheie contracte de arendă/locațiune/folosință a patrimoniului public (inclusiv a iazurilor) utilizat de terți, asigurând planificarea și evidența conformă a veniturilor ce decurg din contractele încheiate.

5. să încheie contracte de arendă/locațiune/folosință a patrimoniului public (inclusiv a iazurilor) utilizat de terți, asigurând planificarea și evidența conformă a veniturilor ce decurg din contractele încheiate.

6. să asigure majorarea conformă a valorii mijloacelor fixe în evidența contabilă, luând în considerare costul reparațiilor capitale efectuate de locatarii bunurilor publice.

Cerinte (28)

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recoman-dărilor expuse în Raport;

2.1. pentru întreprinderea măsurilor în vederea implementării recomandărilor ex-puse în Raport;

2.2. pentru informa-re și implicare potrivit competențelor;

2.2. pentru informa-re și implicare potrivit competențelor;