Acasă / Publicaţii / Hotărîri şi Rapoarte
Hotărârea nr.84 din 30 noiembrie 2018 cu privire la Raportul auditului performanței cu tema: „În ce mod resursele investite în dezvoltarea și implementarea Sistemului Informațional de Management în Educație (SIME) asigură realizarea scopului stabilit și cum poate fi acesta îmbunătățit pentru atingerea impactului scontat?”

Numar 24-28 din data de 2018-11-30 Nr. cerinte: 41 Nr. recomandari: 86

Auditul a fost efectuat în temeiul Legii nr.260 din 07.12.2017 și în conformitate cu Programul activității de audit pe anul 20181, având ca scop evaluarea progreselor înregistrate în dezvoltarea și implementarea SIME, a riscurilor și vulnerabilităților care pot afecta impactul scontat al acestuia, cu determinarea posibilităților de îmbunătățire în vederea asigurării/maximizării beneficiilor Sistemului.
Misiunea de audit a fost planificată și realizată potrivit Standardelor Internaționale de Audit relevante, puse în aplicare de Curtea de Conturi la realizarea auditului public extern2, Manualelor de audit al performanței și al auditului TI ale Curții3, precum și bunelor practici în domeniul auditului tehnologiilor informaționale4.
Sfera auditului a cuprins activitățile realizate, în perioada 2017 – noiembrie 2018, de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării; Centrul Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, cu colectarea probelor de audit de la beneficiarii/utilizatorii actuali și cei potențiali ai Sistemului, inclusiv: Direcțiile raionale/municipale de învățământ, instituțiile de învățământ general; Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare; Agenția Națională de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare, Biroul Național de Statistică.

1 Hotărârea Curții de Conturi nr.75 din 29.12.2017 „Cu privire la aprobarea Programului activității de audit pe anul 2018”, cu modificările și completările ulterioare.
2 ISSAI 100 „Principiile fundamentale ale auditului sectorului public”, ISSAI 400 „Principiile fundamentale ale auditului de performanță”, ISSAI 5300 „Linii directorii privind auditul TI” și ISSAI 5310 „Metodologia de revizuire a Sistemelor de securitate informațională – Ghidul privind revizuirea sistemelor de securitate informațională în autoritățile publice”, puse în aplicare prin Hotărârile Curții de Conturi nr.60 din 10.12.2013 și, respectiv, nr.7 din 10.03.2014.
3 Manualul de audit TI al Curții de Conturi, aprobat prin Hotărârea Curții de Conturi nr.69 din 30.12.2010.
4 COBIT 4.1.– Cadrul de referință, Obiectivele controlului, Ghiduri pentru management, Modele de maturitate (în continuare – COBIT 4.1.).

Recomandari (86)

1. Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, în comun cu Centrul Tehnologii Informaționale şi Comunicaționale în Educație: 1.1. să revizuiască Concepția Sistemului Informațional în Educație prin prisma actualizării acesteia la necesitățile actuale și modificările cadrului normativ-legislativ, cu înaintarea propunerilor pentru aprobare în modul stabilit;

1.2. să revizuiască și să asigure actualizarea cadrului normativ și regulator aferent instituirii și funcționării Sistemului Informațional de Management în Educație (SIME), în vederea asigurării utilizării eficiente a acestuia;

1.3. în comun cu direcțiile raionale/municipale de învățământ, Biroul Național de Statistică, să elaboreze și să aprobe o metodologie de introducere, gestionare și utilizare a datelor statistice în educație, cu agrearea/unificarea definițiilor explicite pentru fiecare dintre indicatorii prezentați, a modului de cuantificare a acestora;

1.4. să elaboreze și să asigure implementarea unor proceduri și controale TI (generale și ale aplicației) în vederea garantării securității și integrității datelor prelucrate în SIME, inclusiv a unei politici fiabile de gestionare a: parolelor, utilizatorilor, riscurilor de securitate și integritate a datelor, copiilor de rezervă (backup), precum și a unui Plan de continuitate și de recuperare în caz de dezastru, cu testarea periodică și documentarea activităților realizate

1.5. să efectueze o evaluare exhaustivă a necesităților (condițiilor necesare) de funcționare și dezvoltare a SIME, a riscurilor aferente implementării acestuia, cu întocmirea unui plan de măsuri în acest sens și asigurarea implementării acestuia în vederea realizării scopului Sistemului și garantării utilizării și sustenabilității SI;

1.6. în comun cu direcțiile raionale/municipale de învățământ, să examineze și să determine un mecanism motivațional eficient pentru asigurarea utilizării conforme a SIME de către utilizatorii acestuia, responsabilizării și asigurării veridicității/calității datelor, funcționalității și continuității Sistemului;

1.7. să analizeze erorile și disfuncționalitățile generate de SIME, precum și cauzele acestora, cu întreprinderea măsurilor necesare de eliminare a lor în scopul asigurării funcționalității modulelor SI;

1.8. în comun cu entitățile care utilizează modulele SIME, să asigure actualizarea periodică a listelor utilizatorilor cu drept de acces la SI;

1.9. să instituie un mecanism eficient de gestionare și soluționare a problemelor relatate de către utilizatorii SIME, în scopul asigurării satisfacerii necesităților acestora, precum și funcționalității adecvate a Sistemului;

1.10. să revizuiască și să consolideze cadrul instituțional-normativ al Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicații în vederea asigurării durabilității activității acestuia;

1.11. să evalueze situația existentă privind necesitatea de investiții în domeniul TIC, prioritizând investițiile în baza unor argumentări tehnico-economice fiabile;

1.12. să asigure transmiterea atribuțiilor aferente formării registrelor către subiecții rapoartelor juridice, în conformitate cu prevederile legale, incluzând toate cerințele şi condițiile privind exercitarea atribuțiilor de rigoare;

1.13. în comun cu direcțiile raionale/municipale de învățământ, să elaboreze și să asigure menținerea unui catalog privind registrele și resursele informaționale/SI deținute/implementate în domeniul educației, pentru identificarea căilor unificate omogene de automatizare, evitarea dublării sau fragmentare neîntemeiată a proceselor, a datelor și indicatorilor educaționali, precum și pentru prezentarea datelor către părțile interesate, în modul stabilit de legislație;

1.14. în comun cu Agenția de Guvernare Electronică, să evalueze necesitățile de integrare a SIME cu serviciile guvernamentale (MPass, MConnect, MLog etc.), cu întreprinderea măsurilor necesare în acest sens pentru asigurarea valorificării beneficiilor acestora, precum și eficientizarea funcționării SIME;

1.15. să instituie unui mecanism continuu și eficient de comunicare a rolului, beneficiilor și datelor deținute în SIME, în scopul valorificării acestora și consolidării importanței SIME;

1.16. în comun cu direcțiile raionale/municipale de învățământ, să asigure instruiri suficiente și continue în scopul familiarizării utilizatorilor cu principiile și condițiile/cerințele funcționării și utilizării SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.1. să asigure utilizarea conformă a SIME, în vederea asigurării plenitudinii și calității datelor generate de SIME;

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

2.2. să instituie proceduri de control suficiente și adecvate în vederea asigurării securității și integrității datelor SIME.

Cerinte (41)

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

response:
Scris.DGE Florești nr.98 din 05.03.2019: - A fost efectuata о analiza comparativa a numarului de elvi din instituțiile de invațământ din subordine in anul de studii 2016-2017, 2017-2018 (date extrase din SIME) și datele Biroului Național de Statistică pentru anii respectivi (date extrase de pe pagina oficiala a BNS); - Au fost intreprinse masuri in vederea implementarii recomandarilor expuse in Raportul de audit, prin aborarea/aprobarea/punerea in aplicare a planului de acțiuni (plan de acțiuni aprobat prin ordinul șefului DGE nr. 25 din 24 ianuarie 2019, se anexeaza).

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

response:
Scris.DÎTS_Călărași nr.01-8/144 din 03.05.2019: A fost elaborat și se monitorizează spre îndeplinire planul de acțiuni. (se anexează).

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.1. Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Centrului Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație, Direcțiilor raionale/municipale de învățământ, pentru informare, în vederea întreprinderii acțiunilor corespunzătoare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit, cu elaborarea unui plan de acțiuni și desemnarea persoanelor responsabile în acest sens;

2.2. Agenției Naționale pentru Curriculum și Evaluare, Agenției Naționale de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare, pentru informare și se recomandă întreprinderea măsurilor necesare pentru valorificarea posibilităților SIME, precum și contribuirea la dezvoltarea acestuia;

2.3. Biroului Național de Statistică, Agenției de Guvernare Electronică, pentru informare și întreprinderea, în comun cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, a măsurilor necesare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit

2.3. Biroului Național de Statistică, Agenției de Guvernare Electronică, pentru informare și întreprinderea, în comun cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, a măsurilor necesare pentru implementarea recomandărilor expuse în Raportul de audit

2.2. Agenției Naționale pentru Curriculum și Evaluare, Agenției Naționale de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare, pentru informare și se recomandă întreprinderea măsurilor necesare pentru valorificarea posibilităților SIME, precum și contribuirea la dezvoltarea acestuia;