Recomandarea: 1. Să excludă contradicțiile din cadrul normativ privind modul de contractare și delegare a serviciilor de gospodărie comunală (pct.4.1.).
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale
Termen implementare:
Recomandarea: 2. Să examineze conform competențelor corectitudinea aplicării dreptului privind scutirea de TVA în valoare de 4.451,97 mii lei aferentă lucrărilor de reparație capitală a curților în sumă totală de 22.259,9 mii lei, executate de către Î.M. SCL Orhei în baza contractului încheiat cu APL mun. Orhei (pct.4.5.3.);
Serviciul Fiscal de Stat
Răspunsul autorității:
Scris. SFS nr.26-07/2-09/188176 din 19.11.2024
Serviciul Fiscal de Stat, în contextul implementării recomandării nr.2 ,,Să examineze conform competenţelor corectitudinea aplicării dreptului privind scutirea de TVA în valoare de 4.451,97 mii lei aferentă lucrărilor de reparaţie capitală a curţilor în sumă totală de 22.259,9 mii lei, executate de către Î.M. SCL Orhei în baza contractului încheiat cu APL mun. Orhei” din Hotărârea Curţii de Conturi nr.41 din 26 iulie 2024 cu privire la Raportul de auditul al conformităţii asupra gestionării patrimoniului public şi a resurselor financiare de către întreprinderile din domeniul gospodăriei comunale în anul 2023, comunică următoarele.
Conform constatărilor de la pct.4.5.3 din Raportul de audit, echipa de audit a Curţii de Conturi a stabilit că Î.M. SCL Orhei, în baza contractului încheiat cu APL mun. Orhei, incorect a aplicat dreptul privind scutirea de TVA aferent lucrărilor de reparaţie capitală a curţilor blocurilor de locuit.
Ca urmare, prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr.365 din 31.07.2024, contribuabilul Î.M SCL Orhei a fost inclus în planul de efectuare a controlului fiscal prin metoda verificării totale, pentru luna august 2024, conform termenului de prescripţie.
Conform actului de control nr.5-736985 prelungit pe nr.5-736986, 5-736987 din 30.09.2024 întocmit în privinţa Î.M SCL Orhei, perioada supusă controlului a constituit 01.01.2020-30.06.2024, în rezultatul căruia s-au constatat următoarele:
- diminuarea TVA aferentă bugetului cu 1 924 790 lei, inclusiv pentru perioadele fiscale L/l 1 - 12/A2020, L/01/2021, L/06-12/2021; L/07-11/2023 şi L/05-06/2024;
- încălcarea modului de întocmire şi prezentare a Declaraţiei privind TVA pentru perioadele fiscale L/07/2020-L/06/2024, fapt ce a generat obligaţii suplimentare faţă de buget;
- înregistrarea în contul curent generalizat a supraplăţii, care nu se confirmă prin datele contabilităţii la clasificaţia economică ECO 114634;
- diminuarea impozitului pe bunurile imobiliare cu suma de 2 697 lei pentru perioada fiscală A/2022;
- nerespectarea modului de întocmire şi de prezentare a Calculului impozitului pe bunurile imobiliare (forma BIJ17) pentru perioada fiscală A/2022, fapt ce a generat obligaţii suplimentare faţă de buget.
Ulterior, la data de 18.10.2024, Î.M. SCL Orhei a prezentat dezacordul asupra actului de control. Subsecvent, pe marginea actului de control menţionat supra şi dezacordului prezentat, urmează a fi emisă decizia asupra cazului de încălcare fiscală, în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare.
Completare 22.11.2024
Scris. SFS nr.26-07/2-09/188176 din 19.11.2024
Serviciul Fiscal de Stat, în contextul implementării recomandării nr.2 ,,Să examineze conform competenţelor corectitudinea aplicării dreptului privind scutirea de TVA în valoare de 4.451,97 mii lei aferentă lucrărilor de reparaţie capitală a curţilor în sumă totală de 22.259,9 mii lei, executate de către Î.M. SCL Orhei în baza contractului încheiat cu APL mun. Orhei” din Hotărârea Curţii de Conturi nr.41 din 26 iulie 2024 cu privire la Raportul de auditul al conformităţii asupra gestionării patrimoniului public şi a resurselor financiare de către întreprinderile din domeniul gospodăriei comunale în anul 2023, comunică următoarele.
Conform constatărilor de la pct.4.5.3 din Raportul de audit, echipa de audit a Curţii de Conturi a stabilit că Î.M. SCL Orhei, în baza contractului încheiat cu APL mun. Orhei, incorect a aplicat dreptul privind scutirea de TVA aferent lucrărilor de reparaţie capitală a curţilor blocurilor de locuit.
Ca urmare, prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr.365 din 31.07.2024, contribuabilul Î.M SCL Orhei a fost inclus în planul de efectuare a controlului fiscal prin metoda verificării totale, pentru luna august 2024, conform termenului de prescripţie.
Conform actului de control nr.5-736985 prelungit pe nr.5-736986, 5-736987 din 30.09.2024 întocmit în privinţa Î.M SCL Orhei, perioada supusă controlului a constituit 01.01.2020-30.06.2024, în rezultatul căruia s-au constatat următoarele:
- diminuarea TVA aferentă bugetului cu 1 924 790 lei, inclusiv pentru perioadele fiscale L/l 1 - 12/A2020, L/01/2021, L/06-12/2021; L/07-11/2023 şi L/05-06/2024;
- încălcarea modului de întocmire şi prezentare a Declaraţiei privind TVA pentru perioadele fiscale L/07/2020-L/06/2024, fapt ce a generat obligaţii suplimentare faţă de buget;
- înregistrarea în contul curent generalizat a supraplăţii, care nu se confirmă prin datele contabilităţii la clasificaţia economică ECO 114634;
- diminuarea impozitului pe bunurile imobiliare cu suma de 2 697 lei pentru perioada fiscală A/2022;
- nerespectarea modului de întocmire şi de prezentare a Calculului impozitului pe bunurile imobiliare (forma BIJ17) pentru perioada fiscală A/2022, fapt ce a generat obligaţii suplimentare faţă de buget.
Ulterior, la data de 18.10.2024, Î.M. SCL Orhei a prezentat dezacordul asupra actului de control. Subsecvent, pe marginea actului de control menţionat supra şi dezacordului prezentat, urmează a fi emisă decizia asupra cazului de încălcare fiscală, în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare. Răspuns SFS 19.11.2024.pdf Răspuns SFS 19.11.2024.pdf
Scris. SFS nr.26-07/2-09/188176 din 19.11.2024
Serviciul Fiscal de Stat, în contextul implementării recomandării nr.2 ,,Să examineze conform competenţelor corectitudinea aplicării dreptului privind scutirea de TVA în valoare de 4.451,97 mii lei aferentă lucrărilor de reparaţie capitală a curţilor în sumă totală de 22.259,9 mii lei, executate de către Î.M. SCL Orhei în baza contractului încheiat cu APL mun. Orhei” din Hotărârea Curţii de Conturi nr.41 din 26 iulie 2024 cu privire la Raportul de auditul al conformităţii asupra gestionării patrimoniului public şi a resurselor financiare de către întreprinderile din domeniul gospodăriei comunale în anul 2023, comunică următoarele.
Conform constatărilor de la pct.4.5.3 din Raportul de audit, echipa de audit a Curţii de Conturi a stabilit că Î.M. SCL Orhei, în baza contractului încheiat cu APL mun. Orhei, incorect a aplicat dreptul privind scutirea de TVA aferent lucrărilor de reparaţie capitală a curţilor blocurilor de locuit.
Ca urmare, prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr.365 din 31.07.2024, contribuabilul Î.M SCL Orhei a fost inclus în planul de efectuare a controlului fiscal prin metoda verificării totale, pentru luna august 2024, conform termenului de prescripţie.
Conform actului de control nr.5-736985 prelungit pe nr.5-736986, 5-736987 din 30.09.2024 întocmit în privinţa Î.M SCL Orhei, perioada supusă controlului a constituit 01.01.2020-30.06.2024, în rezultatul căruia s-au constatat următoarele:
- diminuarea TVA aferentă bugetului cu 1 924 790 lei, inclusiv pentru perioadele fiscale L/l 1 - 12/A2020, L/01/2021, L/06-12/2021; L/07-11/2023 şi L/05-06/2024;
- încălcarea modului de întocmire şi prezentare a Declaraţiei privind TVA pentru perioadele fiscale L/07/2020-L/06/2024, fapt ce a generat obligaţii suplimentare faţă de buget;
- înregistrarea în contul curent generalizat a supraplăţii, care nu se confirmă prin datele contabilităţii la clasificaţia economică ECO 114634;
- diminuarea impozitului pe bunurile imobiliare cu suma de 2 697 lei pentru perioada fiscală A/2022;
- nerespectarea modului de întocmire şi de prezentare a Calculului impozitului pe bunurile imobiliare (forma BIJ17) pentru perioada fiscală A/2022, fapt ce a generat obligaţii suplimentare faţă de buget.
Ulterior, la data de 18.10.2024, Î.M. SCL Orhei a prezentat dezacordul asupra actului de control. Subsecvent, pe marginea actului de control menţionat supra şi dezacordului prezentat, urmează a fi emisă decizia asupra cazului de încălcare fiscală, în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare.
Completare 22.11.2024
Scris. SFS nr.26-07/2-09/188176 din 19.11.2024
Serviciul Fiscal de Stat, în contextul implementării recomandării nr.2 ,,Să examineze conform competenţelor corectitudinea aplicării dreptului privind scutirea de TVA în valoare de 4.451,97 mii lei aferentă lucrărilor de reparaţie capitală a curţilor în sumă totală de 22.259,9 mii lei, executate de către Î.M. SCL Orhei în baza contractului încheiat cu APL mun. Orhei” din Hotărârea Curţii de Conturi nr.41 din 26 iulie 2024 cu privire la Raportul de auditul al conformităţii asupra gestionării patrimoniului public şi a resurselor financiare de către întreprinderile din domeniul gospodăriei comunale în anul 2023, comunică următoarele.
Conform constatărilor de la pct.4.5.3 din Raportul de audit, echipa de audit a Curţii de Conturi a stabilit că Î.M. SCL Orhei, în baza contractului încheiat cu APL mun. Orhei, incorect a aplicat dreptul privind scutirea de TVA aferent lucrărilor de reparaţie capitală a curţilor blocurilor de locuit.
Ca urmare, prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr.365 din 31.07.2024, contribuabilul Î.M SCL Orhei a fost inclus în planul de efectuare a controlului fiscal prin metoda verificării totale, pentru luna august 2024, conform termenului de prescripţie.
Conform actului de control nr.5-736985 prelungit pe nr.5-736986, 5-736987 din 30.09.2024 întocmit în privinţa Î.M SCL Orhei, perioada supusă controlului a constituit 01.01.2020-30.06.2024, în rezultatul căruia s-au constatat următoarele:
- diminuarea TVA aferentă bugetului cu 1 924 790 lei, inclusiv pentru perioadele fiscale L/l 1 - 12/A2020, L/01/2021, L/06-12/2021; L/07-11/2023 şi L/05-06/2024;
- încălcarea modului de întocmire şi prezentare a Declaraţiei privind TVA pentru perioadele fiscale L/07/2020-L/06/2024, fapt ce a generat obligaţii suplimentare faţă de buget;
- înregistrarea în contul curent generalizat a supraplăţii, care nu se confirmă prin datele contabilităţii la clasificaţia economică ECO 114634;
- diminuarea impozitului pe bunurile imobiliare cu suma de 2 697 lei pentru perioada fiscală A/2022;
- nerespectarea modului de întocmire şi de prezentare a Calculului impozitului pe bunurile imobiliare (forma BIJ17) pentru perioada fiscală A/2022, fapt ce a generat obligaţii suplimentare faţă de buget.
Ulterior, la data de 18.10.2024, Î.M. SCL Orhei a prezentat dezacordul asupra actului de control. Subsecvent, pe marginea actului de control menţionat supra şi dezacordului prezentat, urmează a fi emisă decizia asupra cazului de încălcare fiscală, în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare. Răspuns SFS 19.11.2024.pdf Răspuns SFS 19.11.2024.pdf
Recomandarea: 3. Să verifice conform competențelor volumele de lucrări executate de către Î.M. SCL Orhei în anul 2023: lucrările de reabilitare a drumurilor din str. Frunze, str. La Hotar, str. Nistreană, str. „fără nume”, lucrările de asfaltare în apropiere de str. Frunze nr.81 și lucrările efectuate în Grădina Publică (parcul central) din mun. Orhei (pct.4.5.5.);
Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Scris. INST nr. 08/4514/24 din 29.08.2024
Inspectoratul, prin comunicarea cu nr.08/4301/24 din 15.08.2024 (copia se anexează), a solicitat beneficiarului prezentarea în mod obligatoriu în adresa Inspectoratului a actelor necesare controlului, întocmite conform prevederilor Legii nr.721 „Privind calitatea în construcţii”, Capitolul II „Sistemul calităţii în construcţii”, art. 13 (1) şi Hotărârii Guvemului nr.1570.
În contextul celor expuse, INST a iniţiat controlul volumelor şi costului lucrărilor executate la obiectivul nominalizat, rezultatele controlului vor fi expediate în adresa Curţii de Conturi şi Centrului Naţional Anticompţie despre ce Vă vom informa suplimentar.
Completare 16.10.2024
Scris. INST nr. 08/4514/24 din 29.08.2024
Inspectoratul, prin comunicarea cu nr.08/4301/24 din 15.08.2024 (copia se anexează), a solicitat beneficiarului prezentarea în mod obligatoriu în adresa Inspectoratului a actelor necesare controlului, întocmite conform prevederilor Legii nr.721 „Privind calitatea în construcţii”, Capitolul II „Sistemul calităţii în construcţii”, art. 13 (1) şi Hotărârii Guvemului nr.1570.
În contextul celor expuse, INST a iniţiat controlul volumelor şi costului lucrărilor executate la obiectivul nominalizat, rezultatele controlului vor fi expediate în adresa Curţii de Conturi şi Centrului Naţional Anticompţie despre ce Vă vom informa suplimentar.
Răspuns INST 29.08.24 HC_41_2024.pdf Răspuns INST 29.08.24 HC_41_2024.pdf
Scris. INST nr. 08/4514/24 din 29.08.2024
Inspectoratul, prin comunicarea cu nr.08/4301/24 din 15.08.2024 (copia se anexează), a solicitat beneficiarului prezentarea în mod obligatoriu în adresa Inspectoratului a actelor necesare controlului, întocmite conform prevederilor Legii nr.721 „Privind calitatea în construcţii”, Capitolul II „Sistemul calităţii în construcţii”, art. 13 (1) şi Hotărârii Guvemului nr.1570.
În contextul celor expuse, INST a iniţiat controlul volumelor şi costului lucrărilor executate la obiectivul nominalizat, rezultatele controlului vor fi expediate în adresa Curţii de Conturi şi Centrului Naţional Anticompţie despre ce Vă vom informa suplimentar.
Completare 16.10.2024
Scris. INST nr. 08/4514/24 din 29.08.2024
Inspectoratul, prin comunicarea cu nr.08/4301/24 din 15.08.2024 (copia se anexează), a solicitat beneficiarului prezentarea în mod obligatoriu în adresa Inspectoratului a actelor necesare controlului, întocmite conform prevederilor Legii nr.721 „Privind calitatea în construcţii”, Capitolul II „Sistemul calităţii în construcţii”, art. 13 (1) şi Hotărârii Guvemului nr.1570.
În contextul celor expuse, INST a iniţiat controlul volumelor şi costului lucrărilor executate la obiectivul nominalizat, rezultatele controlului vor fi expediate în adresa Curţii de Conturi şi Centrului Naţional Anticompţie despre ce Vă vom informa suplimentar.
Răspuns INST 29.08.24 HC_41_2024.pdf Răspuns INST 29.08.24 HC_41_2024.pdf
Recomandarea: 4. Să examineze în ședințele Consiliilor locale rezultatele auditului, să elaboreze și să aprobe un plan de acțiuni privind eliminarea deficiențelor și implementarea recomandărilor din Raportul de audit;
Primăria municipiului Edineț
Termen implementare:
Primăria mun.Bălți
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.ORHEI
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CĂLĂRAȘI, RNUL CĂLĂRAȘI
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CIMIȘLIA
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.GLODENI
Termen implementare:
PRIMĂRIA SCUMPIA, FĂLEȘTI
Termen implementare:
Recomandarea: 5. Să determine lista bunurilor imobiliare proprietate publică locală din domeniul public, precum și mijloacele fixe neproductive transmise în gestiune economică entităților fondate, care nu constituie obiectul nemijlocit al procesului tehnologic de producere, și să asigure retragerea lor din administrarea întreprinderii (pct. 4.2.1.);
Primăria municipiului Edineț
Termen implementare:
Primăria mun.Bălți
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CĂLĂRAȘI, RNUL CĂLĂRAȘI
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CIMIȘLIA
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.GLODENI
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.ORHEI
Termen implementare:
Recomandarea: 6. Să decidă asupra modului de utilizare a mijloacelor fixe amplasate pe poligonul de stocare a deșeurilor care aparține primăriei s. Țambula, precum și asupra casării mijloacelor fixe distruse de la poligonul de stocare a deșeurilor (pct. 4.2.1.);
Primăria mun.Bălți
Termen implementare:
Recomandarea: 7. Să asigure delimitarea (domeniu public și domeniu privat) și înregistrarea conformă în evidența contabilă a patrimoniului public local gestionat (pct. 4.2.2.; pct.4.6.2.);
Primăria mun.Bălți
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CĂLĂRAȘI, RNUL CĂLĂRAȘI
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CIMIȘLIA
Termen implementare:
Primăria municipiului Edineț
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.ORHEI
Termen implementare:
Întreprindere Municipală „Direcția Reparații și Construcții Drumuri Bălți”
Termen implementare:
Întreprindere Municipală „Gospodăria Locativ-Comunală Bălți”.
Termen implementare:
Î.M. „Servicii Publice Cimișlia”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ "GOSPODĂRIA COMUNAL-LOCATIVĂ CĂLĂRAŞI”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SERVICII COMUNAL-LOCATIVE”, OR. ORHEI
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”DIRECȚIA DE PRODUCȚIE A GOSPODĂRIEI COMUNALE ȘI DE LOCUINȚE EDINEȚ”, OR. EDINEȚ
Termen implementare:
Recomandarea: 8. Să efectueze inventarierea bunurilor, cu identificarea și înregistrarea în liste separate a imobilizărilor neutilizate (pct. 4.2.3.);
PRIMĂRIA OR. CĂLĂRAȘI, RNUL CĂLĂRAȘI
Termen implementare:
Primăria mun.Bălți
Termen implementare:
Primăria municipiului Edineț
Termen implementare:
Întreprindere Municipală „Direcția Reparații și Construcții Drumuri Bălți”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”DIRECȚIA DE PRODUCȚIE A GOSPODĂRIEI COMUNALE ȘI DE LOCUINȚE EDINEȚ”, OR. EDINEȚ
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ "GOSPODĂRIA COMUNAL-LOCATIVĂ CĂLĂRAŞI”
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Va informam ca la moment se efectuiaza inventarierea care dureaza din cauza identificarii a bunurilor ce nu sunt folosite in proces tehnologic si numarului mare de imobilizari inventarierea.signed.pdf dispozitia-297signed_66d6a1a2c2e0f.pdf
Va informam ca la moment se efectuiaza inventarierea care dureaza din cauza identificarii a bunurilor ce nu sunt folosite in proces tehnologic si numarului mare de imobilizari inventarierea.signed.pdf dispozitia-297signed_66d6a1a2c2e0f.pdf
Recomandarea: 9. Să eficientizeze utilizarea bunurilor imobile, cu asigurarea obținerii avantajelor economice suplimentare (pct. 4.2.3.);
Primăria mun.Bălți
Termen implementare:
Primăria municipiului Edineț
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CĂLĂRAȘI, RNUL CĂLĂRAȘI
Termen implementare:
Întreprindere Municipală „Direcția Reparații și Construcții Drumuri Bălți”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”DIRECȚIA DE PRODUCȚIE A GOSPODĂRIEI COMUNALE ȘI DE LOCUINȚE EDINEȚ”, OR. EDINEȚ
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ "GOSPODĂRIA COMUNAL-LOCATIVĂ CĂLĂRAŞI”
Termen implementare:
Recomandarea: 10. Să asigure înregistrarea în RBI a drepturilor de gestiune economică și de proprietate asupra imobilizărilor corporale transmise în gestiune întreprinderilor fondate (pct.4.2.4.);
Primăria mun.Bălți
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CĂLĂRAȘI, RNUL CĂLĂRAȘI
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CIMIȘLIA
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.GLODENI
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.ORHEI
Termen implementare:
Întreprindere Municipală „Direcția Reparații și Construcții Drumuri Bălți”
Termen implementare:
Întreprindere Municipală „Gospodăria Locativ-Comunală Bălți”.
Termen implementare:
Î.M. „Servicii Publice Cimișlia”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ "GOSPODĂRIA COMUNAL-LOCATIVĂ CĂLĂRAŞI”
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Va informam ca terenurile au fost transmise in gestiune economica la bilantul intreprinderii , se anexeaza Decizia Consiliului Nr. 07/04 din 29.08.2024 si factura fiscala EAS 000352834 din 22.10.2024
Completare 19.11.2024
Va informam ca terenurile au fost transmise in gestiune economica la bilantul intreprinderii , se anexeaza Decizia Consiliului Nr. 07/04 din 29.08.2024 si factura fiscala EAS 000352834 din 22.10.2024 10. Să asigure înregistrarea în RBI a drepturilor de gestiune economică și de proprietate asupra imobilizărilor corporale transmise în gestiune întreprinderilor fondate (pct.4.2.4.);.signed.pdf 10. Să asigure înregistrarea în RBI a drepturilor de gestiune economică și de proprietate asupra imobilizărilor corporale transmise în gestiune întreprinderilor fondate (pct.4.2.4.);.signed.pdf decizia 07_04 29_08_2024 terenuri in gestiunea economica.pdf factura fiscala cu privire la transmiterea terenurilor in gestiune economica.pdf 10. Să asigure înregistrarea în RBI a drepturilor de gestiune economică și de proprietate asupra imobilizărilor corporale transmise în gestiune întreprinderilor fondate (pct.4.2.4.);.signed.pdf 10. Să asigure înregistrarea în RBI a drepturilor de gestiune economică și de proprietate asupra imobilizărilor corporale transmise în gestiune întreprinderilor fondate (pct.4.2.4.);.signed.pdf decizia 07_04 29_08_2024 terenuri in gestiunea economica.pdf factura fiscala cu privire la transmiterea terenurilor in gestiune economica.pdf
Va informam ca terenurile au fost transmise in gestiune economica la bilantul intreprinderii , se anexeaza Decizia Consiliului Nr. 07/04 din 29.08.2024 si factura fiscala EAS 000352834 din 22.10.2024
Completare 19.11.2024
Va informam ca terenurile au fost transmise in gestiune economica la bilantul intreprinderii , se anexeaza Decizia Consiliului Nr. 07/04 din 29.08.2024 si factura fiscala EAS 000352834 din 22.10.2024 10. Să asigure înregistrarea în RBI a drepturilor de gestiune economică și de proprietate asupra imobilizărilor corporale transmise în gestiune întreprinderilor fondate (pct.4.2.4.);.signed.pdf 10. Să asigure înregistrarea în RBI a drepturilor de gestiune economică și de proprietate asupra imobilizărilor corporale transmise în gestiune întreprinderilor fondate (pct.4.2.4.);.signed.pdf decizia 07_04 29_08_2024 terenuri in gestiunea economica.pdf factura fiscala cu privire la transmiterea terenurilor in gestiune economica.pdf 10. Să asigure înregistrarea în RBI a drepturilor de gestiune economică și de proprietate asupra imobilizărilor corporale transmise în gestiune întreprinderilor fondate (pct.4.2.4.);.signed.pdf 10. Să asigure înregistrarea în RBI a drepturilor de gestiune economică și de proprietate asupra imobilizărilor corporale transmise în gestiune întreprinderilor fondate (pct.4.2.4.);.signed.pdf decizia 07_04 29_08_2024 terenuri in gestiunea economica.pdf factura fiscala cu privire la transmiterea terenurilor in gestiune economica.pdf
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SERVICII COMUNAL-LOCATIVE”, OR. ORHEI
Termen implementare:
Î.M. „Servicii Comunale” Glodeni
Termen implementare:
Recomandarea: 11. Să asigure reevaluarea terenurilor înregistrate în evidența contabilă cu suprafața de 34,86 ha (pct.4.2.2.);
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SERVICII COMUNAL-LOCATIVE”, OR. ORHEI
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.ORHEI
Termen implementare:
Recomandarea: 12. Să întreprindă măsuri legale față de persoanele care ocupă abuziv proprietatea municipală (pct.4.2.5.);
Primăria mun.Bălți
Termen implementare:
Recomandarea: 13. Să asigure elaborarea Regulamentului privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor, pentru asigurarea transparenței și eficienței achizițiilor efectuate (pct.4.3.1.);
PRIMĂRIA OR. CĂLĂRAȘI, RNUL CĂLĂRAȘI
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CIMIȘLIA
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.GLODENI
Termen implementare:
Primăria municipiului Edineț
Termen implementare:
Recomandarea: 14. Să asigure crearea grupurilor de lucru pentru achiziții la entitățile fondate în conformitate cu cadrul normativ în vigoare (pct.4.3.1.);
PRIMĂRIA OR. CĂLĂRAȘI, RNUL CĂLĂRAȘI
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR. CIMIȘLIA
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.GLODENI
Termen implementare:
Recomandarea: 15. Să asigure elaborarea, aprobarea și publicarea planurilor de achiziții de bunuri, servicii și lucrări (pct. 4.3.2.);
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”DIRECȚIA DE PRODUCȚIE A GOSPODĂRIEI COMUNALE ȘI DE LOCUINȚE EDINEȚ”, OR. EDINEȚ
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ "GOSPODĂRIA COMUNAL-LOCATIVĂ CĂLĂRAŞI”
Termen implementare:
Î.M. „Servicii Comunale” Glodeni
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
I.M. „Servicii Comunale Glodeni”, Scris. nr.172 din 09.09.2024
Prin dispoziția nr.08 din 17 mai 2024 a fost instituit grupul de lucru privind achizițiile. Pe 30 mai 2024 a avut loc ședința grupului de lucru privind achizițiile, care a aprobat «Planul de achiziții privind procurarea combustibilului şi materialelor pentru repararea reţelelor» pe semestrul II al anului 2024. Planul acesta este publicat la moment pe Facebook şi ex-pus pe panoul informativ al întreprinderii. Privind celelalte procurări ce ţin de procurarea apei, gazelor naturale şi energiei electrice avem cîte un singur operator economic şi anume: SRL "Magi-Vest ”, SA “Moldova-Gaz” şi SRL „FEE-Nord”
I.M. „Servicii Comunale Glodeni”, Scris. nr.172 din 09.09.2024
Prin dispoziția nr.08 din 17 mai 2024 a fost instituit grupul de lucru privind achizițiile. Pe 30 mai 2024 a avut loc ședința grupului de lucru privind achizițiile, care a aprobat «Planul de achiziții privind procurarea combustibilului şi materialelor pentru repararea reţelelor» pe semestrul II al anului 2024. Planul acesta este publicat la moment pe Facebook şi ex-pus pe panoul informativ al întreprinderii. Privind celelalte procurări ce ţin de procurarea apei, gazelor naturale şi energiei electrice avem cîte un singur operator economic şi anume: SRL "Magi-Vest ”, SA “Moldova-Gaz” şi SRL „FEE-Nord”
Î.M. „Servicii Publice Cimișlia”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SERVICII COMUNAL-LOCATIVE”, OR. ORHEI
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SUSȚINĂTORUL”, S.SCUMPIA, FĂLEȘTI
Termen implementare:
Recomandarea: 16. Să asigure perfectarea relațiilor contractuale conform prevederilor normative pentru locațiunea spațiilor utilizate de către Inspectoratul de Poliție Bălți și Asociația Obștească Motoclub CRAZY FROG (pct.4.4.1.);
Primăria mun.Bălți
Termen implementare:
Recomandarea: 17. Să ajusteze coeficienții din contractele de locațiune încheiate în corespundere cu prevederile Legii bugetului de stat (pct.4.4.1.);
Primăria mun.Bălți
Termen implementare:
PRIMĂRIA OR.GLODENI
Termen implementare:
Întreprindere Municipală „Gospodăria Locativ-Comunală Bălți”.
Termen implementare:
Î.M. „Servicii Comunale” Glodeni
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
I.M. „Servicii Comunale Glodeni”, Scris. nr.172 din 09.09.2024
Prin scrisoarea nr.148 din 05.08.2024 Curtea de Conturi a fost informată privind Modificarea cuantumului chiriei şi reînchiderea Contractul de Locuțiune cu ÎI „Berezovschii" scrisoare nr.148 din 05.08.24.pdf
I.M. „Servicii Comunale Glodeni”, Scris. nr.172 din 09.09.2024
Prin scrisoarea nr.148 din 05.08.2024 Curtea de Conturi a fost informată privind Modificarea cuantumului chiriei şi reînchiderea Contractul de Locuțiune cu ÎI „Berezovschii" scrisoare nr.148 din 05.08.24.pdf
Recomandarea: 18. Să asigure identificarea și restabilirea utilajului încorporat în clădirea transmisă în locațiune operatorului economic (pct. 4.4.1.);
PRIMĂRIA OR. CĂLĂRAȘI, RNUL CĂLĂRAȘI
Termen implementare:
Recomandarea: 19. Să asigure capitalizarea lucrărilor de investiții capitale recepționate de la Î.M. SCL Orhei în sumă totală de 92.452,4 mii lei la valoarea de evidență a obiectelor respective (pct.4.5.1.);
PRIMĂRIA OR.ORHEI
Termen implementare:
Recomandarea: 20. Să asigure conformitatea procesului de recepție la terminarea și recepția finală a lucrărilor executate în sumă totală de 85.666,9 mii lei (pct.4.5.2.);
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SERVICII COMUNAL-LOCATIVE”, OR. ORHEI
Termen implementare:
Recomandarea: 21. Să asigure recalcularea și restituirea către APL mun. Orhei a cheltuielilor facturate cu 89,9 mii lei mai mult decât efectiv au fost suportate pentru manoperă (pct.4.5.4.);
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SERVICII COMUNAL-LOCATIVE”, OR. ORHEI
Termen implementare:
Recomandarea: 22. Să asigure evidența creanțelor în funcție de termenul de achitare și deținere în scopul determinării creanțelor cu termenul de achitare expirat și/sau compromise (pct.4.6.1.);
Întreprindere Municipală „Gospodăria Locativ-Comunală Bălți”.
Termen implementare:
Întreprindere Municipală „Direcția Reparații și Construcții Drumuri Bălți”
Termen implementare:
Î.M. „Servicii Publice Cimișlia”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ "GOSPODĂRIA COMUNAL-LOCATIVĂ CĂLĂRAŞI”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SERVICII COMUNAL-LOCATIVE”, OR. ORHEI
Termen implementare:
Î.M. „Servicii Comunale” Glodeni
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
I.M. „Servicii Comunale Glodeni”, Scris. nr.172 din 09.09.2024
Se pune în sarcina contabilului-şef dna Ţurcan A!a( conform recomandărilor din Raportul de audit a Curții de conturi, să includă în politica contabilă prevederi privind metoda de contabilizare a creanţelor şi să elaboreze Planul de măsuri privind rambursarea datoriilor, cu ulterioara lor prezentare la următoarea şedinţă a Consiliului de administraţie.
I.M. „Servicii Comunale Glodeni”, Scris. nr.172 din 09.09.2024
Se pune în sarcina contabilului-şef dna Ţurcan A!a( conform recomandărilor din Raportul de audit a Curții de conturi, să includă în politica contabilă prevederi privind metoda de contabilizare a creanţelor şi să elaboreze Planul de măsuri privind rambursarea datoriilor, cu ulterioara lor prezentare la următoarea şedinţă a Consiliului de administraţie.
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”DIRECȚIA DE PRODUCȚIE A GOSPODĂRIEI COMUNALE ȘI DE LOCUINȚE EDINEȚ”, OR. EDINEȚ
Termen implementare:
Recomandarea: 23. Să includă în politicile contabile prevederi privind metoda de contabilizare a creanțelor compromise (pct.4.6.1.);
Întreprindere Municipală „Direcția Reparații și Construcții Drumuri Bălți”
Termen implementare:
Întreprindere Municipală „Gospodăria Locativ-Comunală Bălți”.
Termen implementare:
Î.M. „Servicii Publice Cimișlia”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ "GOSPODĂRIA COMUNAL-LOCATIVĂ CĂLĂRAŞI”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”DIRECȚIA DE PRODUCȚIE A GOSPODĂRIEI COMUNALE ȘI DE LOCUINȚE EDINEȚ”, OR. EDINEȚ
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SERVICII COMUNAL-LOCATIVE”, OR. ORHEI
Termen implementare:
Î.M. „Servicii Comunale” Glodeni
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
I.M. „Servicii Comunale Glodeni”, Scris. nr.172 din 09.09.2024
Se pune în sarcina contabilului-şef dna Ţurcan A!a( conform recomandărilor din Raportul de audit a Curții de conturi, să includă în politica contabilă prevederi privind metoda de contabilizare a creanţelor şi să elaboreze Planul de măsuri privind rambursarea datoriilor, cu ulterioara lor prezentare la următoarea şedinţă a Consiliului de administraţie.
I.M. „Servicii Comunale Glodeni”, Scris. nr.172 din 09.09.2024
Se pune în sarcina contabilului-şef dna Ţurcan A!a( conform recomandărilor din Raportul de audit a Curții de conturi, să includă în politica contabilă prevederi privind metoda de contabilizare a creanţelor şi să elaboreze Planul de măsuri privind rambursarea datoriilor, cu ulterioara lor prezentare la următoarea şedinţă a Consiliului de administraţie.
Recomandarea: 24. Să asigure aplicarea conformă a mărimii sporurilor de compensare pentru munca prestată în condiții nefavorabile (pct.4.7.2.);
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SERVICII COMUNAL-LOCATIVE”, OR. ORHEI
Termen implementare:
Recomandarea: 25. Să asigure formarea provizioanelor pentru concediile nefolosite (pct.4.7.3.).
Î.M. „Servicii Publice Cimișlia”
Termen implementare:
ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ ”SERVICII COMUNAL-LOCATIVE”, OR. ORHEI
Termen implementare: