Actualizat: Joi, 28 Martie 2024
Curtea de Conturi a Republicii Moldova
RO RU EN

Hotărârea nr.60 din 13 decembrie 2022 cu privire la Raportul auditului conformității gestionării patrimoniului public (inclusiv subsidiile) de către instituțiile publice din domeniul infrastructurii calității în anii 2020-2021

Nr. 60 din 13.12.2022
Prima | RAPOARTE DE AUDIT
Recomandarea: 2.4. Ministerului Economiei, pentru luare de atitudine și asigurarea implementării recomandărilor din Raportul de audit.

Autoritatea:Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării

Termen implementare: 30.12.2023

Recomandarea: 2.5 Institutului Național de Metrologie, Institutului de Standardizare din Moldova, Centrului Național de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC), Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (succesor de drepturi al APCSP), pentru asigurarea implementării recomandărilor din Raportul de audit.

Autoritatea:Institutul National de Metrologie

Termen implementare: 30.06.2023

Autoritatea:Institutul de Standardizare din Moldova

Răspunsul autorității:
Ținând cont de abaterea în cauză, prevederile Codului Muncii al RM și a Hotărârii Guvernului al RM nr.743/2002, ISM nu va admite pe viitor cumularea funcțiilor pentru persoanele care dețin funcții de conducere.
Totodată, ținem să vă comunicăm că dna se află în concediu de îngrijire a copilului, și mai mult ca atât, actualmente dna locuiește peste hotarele Republicii Moldova, fapt pentru care nu poate fi identificată.

Autoritatea:Centrul Național de Acreditare MOLDAC

Termen implementare: 30.06.2023

Autoritatea:Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor

Termen implementare: 30.06.2023

Recomandarea: 1. Să asigure, de comun acord cu instituțiile publice din domeniul infrastructurii calității, revizuirea și aprobarea nomenclatoarelor serviciilor prestate de către acestea și a tarifelor aferente (pct. 4.2.).

Autoritatea:Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării

Termen implementare: 30.12.2023
Răspunsul autorității:
MDED a inițiat procedura de modificare a HG nr.1213/2016 ”Cu privire la serviciile prestate în domeniul standardizării ” și HG 1074/2016 ”Cu privire la aprobarea Nomenclatorului serviciilor prestate în domeniul metrologiei ”. În acest sens MDED prin scrisoarea Nr.09/1-538 din 28.02.2023 și scrisoarea nr. 09/1-195 din 24.01.2023 a solicitat prezentarea propunerilor pentru modificarea Hotărîrilor menționate de la INM și ISM. Ulterior au fost recepționate propunerile parvenite de la aceste instituțiile.

Recomandarea: 2. Să asigure elaborarea unei Strategii sectoriale, în vederea dezvoltării domeniului infrastructurii calității, cu indicarea surselor și modalităților de finanțare a domeniului respectiv (pct.4.3.1.).

Autoritatea:Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării

Termen implementare: 30.12.2023
Răspunsul autorității:
MDED a elaborat proiectul Strategiei naționale de dezvoltare economică a RM.
Completare 12.12.2023
Referitor la elaborarea Strategiei în vederea dezvoltării politicii statului în domeniul infrastructurii calității prevăzută în Planul recomandărilor CC, aceasta va fi ca componentă a Strategiei naționale de dezvoltare a economiei Guvernului și este inclusă în:

Pct. 2.15 din Planul de acțiuni a Guvernului aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.90/2023 „Aprobarea Strategiei naționale de dezvoltare a economiei Guvernului”.

Pct. 1.2.22 din Planului național de dezvoltare pentru anii 2023-2025 aprobat prin HG nr.89/2023 acțiunea „Elaborarea Strategiei naționale de dezvoltare a economiei”

Recomandarea: 3. Să stabilească proceduri de control intern managerial, pentru a asigura păstrarea corespunzătoare a dosarelor arhivate (pct.4.1.1.).

Autoritatea:Institutul National de Metrologie

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Recomandarea a fost indeplinita

Recomandarea: 4. Să asigure adoptarea cadrului regulator intern aferent salarizării personalului încadrat în proiecte internaționale (pct.4.3.2.).

Autoritatea:Institutul National de Metrologie

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Recomandarea a fost indeplinita
Completare 03.07.2023
Regulament-cadru al IP INM privind proiecte și granturi aprobat prin ordinul nr.140 din 30.12.2022
Completare 03.07.2023
Regulament-cadru al IP INM privind proiecte și granturi aprobat prin ordinul nr.140 din 30.12.2022

Recomandarea: 5. Să asigure elaborarea și aprobarea conform prevederilor legale a Regulamentului de constituire și utilizare a veniturilor colectate (pct.4.2.).

Autoritatea:Institutul National de Metrologie

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Regulamentul de constituire a prețurilor de servicii și utilizarea veniturilor colectate aprobat prin ordinul nr.142 din 30.12.2022
Completare 03.07.2023
Recomandarea a fost indeplinita

Recomandarea: 6. Să asigure înregistrarea în evidența contabilă a sistemului informațional platforma e-learning www.academia.standard.md, aflat în gestiune, în conformitate cu actele normative în vigoare (pct.4.1.2.1.).

Autoritatea:Institutul de Standardizare din Moldova

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
A fost creat un grup de lucru cu scopul de a analiza și depista valoareai platformei e-learning „Academia Standardizării” pentru a fi introdusă în evidența contabilă. În urma acestor acțiuni a fost depistată valoarea platformei și eliberat un certificat în acest sens. Afost luată la evidența contabilă a ISM la 06.12.2022
Totodată, cu suportul Organismului de Standardizare din Letonia (LVS) prin proiectul „Building the capacity of National Standardization Institutions of Georgia and Moldova to establish support tools for SMEs on conformity assessment in the EU single market”, a fost inițiat procesul de restabilire a platformei Academia Standardizării.. Urmează să încărcăm pe platformă, din nou, materialele necesare (prezentări, cursuri, video-uri, materiale informaționale, etc) pentru funcționarea și difuzarea către părțile interesate. Odată cu finalizarea acestor activități se va depista crea din nou un grup de lucru pentru a face o reevaluare a platformei cu scopul de a afla valoarea platformei „Academiei standardizării” pentru a fi introdusă la evidența contabilă a ISM.

Recomandarea: 7. Să asigure darea în exploatare a imobilizărilor corporale în curs de execuție în conformitate cu actele normative în vigoare (pct 4.1.2.2.).

Autoritatea:Institutul de Standardizare din Moldova

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
La data 02.12.2022 u fost luată decizia de a transmite în exploatare pentru a fi utilizate în sălile de ședințe, imobilizările corporale în curs de execuție în cantitate de 17 unități de echipament tehnic pentru sălile de conferință cu valoarea de 303 055 lei. A fost creată comisia și întocmite actele de predare în exploatare

Recomandarea: 8. Să asigure înregistrarea și raportarea corespunzătoare a cheltuielilor aferente serviciilor prestate de către personalul neîncadrat în statele de personal (pct.4.3.2.).

Autoritatea:Institutul de Standardizare din Moldova

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Pentru anul 2022 a fost calculat fondul de salariu pentru contractul de prestări servicii de curățenie, și a fost diminuat cu suma respectivă fondul de salariu și atribuită la servicii de curățenie, precum și înregistrarea corespunzătoare în evidența contabilă.
persoana respectivă a fost angajată în cadrul ISM începând cu data de 01.12.2022, asemenea a fost inclusă în lista statelor de personal.

Completare 04.07.2023
suplimentar
Completare 04.07.2023
suplimentar
Completare 04.07.2023
suplimentar
Completare 15.09.2023
SUPLIMENTAR

Recomandarea: 9. Să asigure acordarea concediilor anuale în conformitate cu prevederile cadrului regulator în vigoare (pct.4.3.2.).

Autoritatea:Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, referitor la recomandarea CCRM nr. 9 a Hotărîrii CCRM nr. 60/13.12.2022, comunică următoarele.
Dat fiind faptul că la data de 31.12.2022 în cadrul Inspectoratului a existat un număr semnificativ de funcții vacante, dar și fluctuația mare a personalului, angajații care au activat au fost în imposibilitatea de a folosi tot concediul anual de odihnă care se cuvine, din motiv că au exercitat un volum considerabil de lucru.
Prin urmare, conform recomandărilor din partea subdiviziunii resurse umane, precum și măsurilor luate de către Conducere în scopul utilizării concediilor nefolosite, la situația din 26 iunie 2023 au fost folosite 451 zile de concediu de odihnă anual, iar angajaților care au încetat raporturile de serviciu prin demisie pe parcursul anului 2023, li s-a achitat compensație pentru 86 zile de concediu nefolosite.
Totodată la 15 decembrie 2022 a fost aprobat graficul concediilor de odihnă ale salariaților pentru anul 2023, ținîndu-se cont de de dorința fiecărui salariat, precum și necesitatea asigurării bunei funcționări a subdiviziunilor.
Prin urmare, toți angajații Inspectoratului utilizează concediile de odihnă anuale conform graficului aprobat, precum și conform necesităților personale.

Completare 27.06.2023
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, referitor la recomandarea CCRM nr. 9 a Hotărîrii CCRM nr. 60/13.12.2022, comunică următoarele.
Dat fiind faptul că la data de 31.12.2022 în cadrul Inspectoratului a existat un număr semnificativ de funcții vacante, dar și fluctuația mare a personalului, angajații care au activat au fost în imposibilitatea de a folosi tot concediul anual de odihnă care se cuvine, din motiv că au exercitat un volum considerabil de lucru.
Prin urmare, conform recomandărilor din partea subdiviziunii resurse umane, precum și măsurilor luate de către Conducere în scopul utilizării concediilor nefolosite, la situația din 26 iunie 2023 au fost folosite 451 zile de concediu de odihnă anual, iar angajaților care au încetat raporturile de serviciu prin demisie pe parcursul anului 2023, li s-a achitat compensație pentru 86 zile de concediu nefolosite.
Totodată la 15 decembrie 2022 a fost aprobat graficul concediilor de odihnă ale salariaților pentru anul 2023, ținîndu-se cont de de dorința fiecărui salariat, precum și necesitatea asigurării bunei funcționări a subdiviziunilor.
Prin urmare, toți angajații Inspectoratului utilizează concediile de odihnă anuale conform graficului aprobat, precum și conform necesităților personale.

Recomandarea: 10. Să asigure adoptarea cadrului regulator intern aferent sistemului de salarizare (modalitatea și criteriile de stabilire a suplimentelor lunare stimulatorii, sporului pentru cumulare de funcție, ajutoarelor materiale și premiilor unice etc.) (pct. 4.3.2.).

Autoritatea:Centrul Național de Acreditare MOLDAC

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
MOLDAC efectuează un studiu privind aplicarea QPI-ului (Quality Performance Indicator) pentru fiecare angajat și este în proces de actualizare a Regulamentului privind salarizarea și motivarea salariaților MOLDAC.

Recomandarea: 11. Să asigure respectarea cadrului normativ în vigoare prin necontractarea serviciilor suplimentare activității de bază a instituției (pct. 4.3.2.).

Autoritatea:Centrul Național de Acreditare MOLDAC

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Urmare a actualizării Regulamentului privind salarizarea și motivarea salariaților MOLDAC, va fi elaborat mecanismul de salarizare a persoanelor implicate în serviciile suplimentare activității de baza al instituției (elaborarea/modificarea/traducerea documentelor).

Recomandarea: 12. Să asigure reevaluarea imobilizărilor necorporale și corporale în conformitate cu actele normative în vigoare (pct. 4.1.2.3.).

Autoritatea:Institutul National de Metrologie

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Recomandarea a fost indeplinita

Autoritatea:Institutul de Standardizare din Moldova

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
A fost elaborată lista imobilizări necorporale și imobilizări corporale amortizate integral, dar utilizate în activitatea operațională a ISM.În conformitate cu Standardul Național de Contabilitate„Imobilizări necorporale şi corporale” a fost creată o comisie cu scopul de analiză și evaluare a acestor imobilizări și înregistrarea aceste valori în evidența contabilă

Autoritatea:Centrul Național de Acreditare MOLDAC

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
MOLDAC a constituit comisia cu privire la efectuarea imobilizărilor corporale si necorporale prin ordinul nr. 29-ab din 13.06.2023 .
Înregistrările au fost efectuate prin procesul verbal din 29.06.2023 privind reevaluarea imobilizărilor corporale si necorporale. Atașat Procesele verbale

A fost elaborată lista imobilizărilor corporale amortizate integral, dar care nu funcționează din motivul defectării lor și care nu pot fi utilizate în activitatea operațională al Centrului Național de Acreditare MOLDAC

A fost elaborată lista imobilizări necorporale și imobilizări corporale amortizate integral, dar utilizate în activitatea operațională al Centrului Național de Acreditare MOLDAC În conformitate cu Standardul Național de Contabilitate „Imobilizări necorporale și corporale” a fost creată o comisie cu scopul de analiză și evaluare a acestor imobilizări și înregistrarea aceste valori în evidența contabilă

Completare 03.07.2023
MOLDAC a constituit comisia cu privire la efectuarea imobilizărilor corporale si necorporale prin ordinul nr. 29-ab din 13.06.2023 .
Înregistrările au fost efectuate prin procesul verbal din 29.06.2023 privind reevaluarea imobilizărilor corporale si necorporale. Atașat Procesele verbale

A fost elaborată lista imobilizărilor corporale amortizate integral, dar care nu funcționează din motivul defectării lor și care nu pot fi utilizate în activitatea operațională al Centrului Național de Acreditare MOLDAC

A fost elaborată lista imobilizări necorporale și imobilizări corporale amortizate integral, dar utilizate în activitatea operațională al Centrului Național de Acreditare MOLDAC În conformitate cu Standardul Național de Contabilitate „Imobilizări necorporale și corporale” a fost creată o comisie cu scopul de analiză și evaluare a acestor imobilizări și înregistrarea aceste valori în evidența contabilă

Completare 15.09.2023
Anexam Documentele corespunzatoare

Recomandarea: 13. Să asigure tratamentul contabil corespunzător aferent constituirii provizionului pentru datoriile instituțiilor față de personalul încadrat privind concediile de odihnă nefolosite (pct. 4.3.2.).

Autoritatea:Institutul de Standardizare din Moldova

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Ca urmare a recomandărilor propuse prin Politica de Contabilitate pentru anul 2023 a fost constitui provizioane pentru acoperirea datoriilor față de personalul încadrat privind concediile de odihnă nefolosite la 31,12,2022 și înregistrarea sumei calculate în evidența contabilă la 31.12.2022
Completare 04.07.2023
suplimentar

Autoritatea:Institutul National de Metrologie

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Recomandarea a fost indeplinita

Autoritatea:Centrul Național de Acreditare MOLDAC

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
MOLDAC Vă informează despre acțiunile întreprinse pentru executarea pct 4.3.2 ce vizează constatarea CC din RM cu referire la acumularea la data de 31.12.2021 a 326 de zile de concediu anual nefolosite:

- Acordarea zilelor de concediu neutilizate persoanelor vizate, astfel în 2022 au fost lichidate restanțele concediilor anuale nefolosite în proporție de 90% și în anul 2023 au fost lichidate 10%. La moment sunt identificate 45 de zile de concediu anual nefolosit, aferente la 3 angajați, care urmează a fi utilizate pe pana la sfârșitul anului 2023.

- Stabilirea unui mecanism de identificare și verificare trimestrială a zilelor de concediu anual nefolosite pentru fiecare salariat în parte cu respectarea capitolului III din CM al RM și pct. 8 al Regulamentului de ordine internă al IP Centrului Național de Acreditare al Republicii Moldova.

Ca urmare a recomandărilor propuse prin Politica de Contabilitate pentru anul 2023 a fost constituit provizioane pentru acoperirea datoriilor față de personalul încadrat privind concediile de odihnă nefolosite la 31.12.2022

Completare 15.09.2023
Anexat documentele
Ordin , Raport concedii , Programarea concediilor

Recomandarea: 14. Să asigure casarea mijloacelor fixe uzate și neutilizate în procesul operațional în conformitate cu actele normative în vigoare (pct.4.1.2.4.).

Autoritatea:Institutul de Standardizare din Moldova

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
A fost elaborată lista imobilizărilor necorporale și imobilizărilor corporale amortizate integral, dar care nu funcționează din motivul defectării lor și care nu pot fi utilizate în activitatea operațională a ISM.
În conformitate cu Regulamentului privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloace fixe, aprobate prin Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 500 din 12.05.1998 a fost inițiată procedura de casare a mijloacelor fixe. A fost elaborat ordinul și Registrul mijloacelor fixe ce urmează a fost contractat o companie pentru evaluarea și eliberarea certificatelor privind imposibilitatea reparației acestor bunuri cu posibilitatea de extragere a unor piese care vor fi utilizate alte bunuri. După care a fost transmis un demers la Ministerul Economiei cu toate documentele anexate pentru aprobare.și eliberarea autorizației de casare a mijloacelor fixe ne funcționale, după care am efectuat casarea acestora

Completare 04.07.2023
suplimentar
Completare 04.07.2023
suplimentar

Autoritatea:Centrul Național de Acreditare MOLDAC

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
La solicitarea MOLDAC , Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a delegat persoana conform scrisorii Nr. 14/1 - 1917 din 29.06.2023.
MOLDAC a constituit comisia de casare a mijloacelor fixe conform ordinului nr 31 din 30 iunie 2023.

Autoritatea:Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, informează că în cadrul Inspectoratului a fost instituită prin ordinul nr. 13 din 07.04.2023, Comisia pentru determinarea inutilizabilității mijloacelor fixe, în baza Hotărârii de Guvern nr.500 din 12.05.98 pentru aprobarea Regulamentului privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloace fixe.
Astfel că, la ședințele Comisiei, au fost identificate activele uzate complet și moral învechite, prezentate în Registrul actelor mijloacelor fixe ce urmează a fi casate și întocmit Procesul verbal la data de 18 aprilie 2023 al comisiei.
În acest context, s-a solicitat eliberarea autorizației de casare a mijloacelor fixe propuse conform Anexei nr.1 la Regulamentul privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloace fixe, întru implementarea Planului de Acțiuni privind recomandările CCRM urmare a auditului conformităților gestionării patrimoniului public de către instituțiile publice din domeniul infrastructurii calității în anii 2020-2021 și anume recomandarea auditului : ,,să asigure casarea mijloacelor fixe uzate și neutilizate în procesul operațional în conformitate cu actele normative în vigoare”.
La data de 19 mai 2023 au fost casate MF, iar conform Registrului actelor mijloacelor fixe și în baza datelor din evidența contabilă, bunurile casate au uzura calculată în sumă de 978 638,82 lei, uzura fiind acumulată 100%.

Completare 27.06.2023
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, informează că în cadrul Inspectoratului a fost instituită prin ordinul nr. 13 din 07.04.2023, Comisia pentru determinarea inutilizabilității mijloacelor fixe, în baza Hotărârii de Guvern nr.500 din 12.05.98 pentru aprobarea Regulamentului privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloace fixe.
Astfel că, la ședințele Comisiei, au fost identificate activele uzate complet și moral învechite, prezentate în Registrul actelor mijloacelor fixe ce urmează a fi casate și întocmit Procesul verbal la data de 18 aprilie 2023 al comisiei.
În acest context, s-a solicitat eliberarea autorizației de casare a mijloacelor fixe propuse conform Anexei nr.1 la Regulamentul privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloace fixe, întru implementarea Planului de Acțiuni privind recomandările CCRM urmare a auditului conformităților gestionării patrimoniului public de către instituțiile publice din domeniul infrastructurii calității în anii 2020-2021 și anume recomandarea auditului ,,să asigure casarea mijloacelor fixe uzate și neutilizate în procesul operațional în conformitate cu actele normative în vigoare”.
La data de 19 mai 2023 au fost casate MF, iar conform Registrului actelor mijloacelor fixe și în baza datelor din evidența contabilă, bunurile casate au uzura calculată în sumă de 978 638,82 lei, uzura fiind acumulată 100%.

Completare 27.06.2023
NC 10

Recomandarea: 15. Să asigure efectuarea regulamentară a inventarierilor anuale și documentarea corespunzătoare a rezultatelor acestora (întocmirea Declarației pentru fiecare gestionar de bunuri; întocmirea listelor de inventariere a creanțelor și datoriilor; completarea listelor de inventariere cu mențiunile aferente stării bunurilor; aplicarea semnăturilor pe documentele de inventariere de către persoanele implicate în acest proces) (pct. 4.1.2.; 4.1.2.1.; 4.1.2.2.; 4.1.2.3.; 4.1.2.4.; 4.2.).

Autoritatea:Institutul de Standardizare din Moldova

Răspunsul autorității:
Ținând cont de recomandările propuse vom asigura efectuarea regulamentară a inventarierii anuale și documentarea corespunzătoare a rezultatelor acesteia prin identificarea bunurilor neutilizate și/sau amortizate integral, neevaluate, necasate cu indicarea acestora in listele de inventariere în rubrica mențiuni, precum și întocmirea Declarației pentru fiecare gestionar de bunuri,
Completare 04.07.2023
suplimentar

Autoritatea:Institutul National de Metrologie

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Recomandarea a fost indeplinita

Autoritatea:Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
În baza Ordinului șefului ISSPNPC nr.49 din 01 decembrie 2022, începând cu data de 19 decembrie până la 26 decembrie 2022, de către Comisia de inventariere a fost petrecută inventarierea mijloacelor fixe, stocurilor de mărfuri și materiale, mijloace bănești și formulare cu regim special, creanțelor și datoriilor Inspectoratului.
În urma efectuării inventarierii generale, s-a stabilit existența efectivă a mijloacelor fixe, a stocurilor de materiale, datorii, creanțe. A fost verificată integritatea bunurilor prin compararea existenței efective a acestora cu datele evidenței contabile, totodată sau stabilit bunurile care și-au pierdut calitatea inițială, bunurile moral învechite, bunurile neutilizabile și sau identificat bunurile spre casare, atât din categoria materialelor cât și a mijloacelor fixe.
Totodată comisia a identificat bunurile neutilizate, fiind în stare nesatisfăcătoare și care sunt moral învechite și au propus spre casare, acestea conform Registrului de calculare a uzurii având uzura acumulată 100%.
La fel, conform recomandarii CCRM, au fost întocmite Declarațiile pentru fiecare gestionar de bunuri.

Completare 27.06.2023
În baza Ordinului șefului ISSPNPC nr.49 din 01 decembrie 2022, începând cu data de 19 decembrie până la 26 decembrie 2022, de către Comisia de inventariere a fost petrecută inventarierea mijloacelor fixe, stocurilor de mărfuri și materiale, mijloace bănești și formulare cu regim special, creanțelor și datoriilor Inspectoratului.
În urma efectuării inventarierii generale, s-a stabilit existența efectivă a mijloacelor fixe, a stocurilor de materiale, datorii, creanțe. A fost verificată integritatea bunurilor prin compararea existenței efective a acestora cu datele evidenței contabile, totodată sau stabilit bunurile care și-au pierdut calitatea inițială, bunurile moral învechite, bunurile neutilizabile și sau identificat bunurile spre casare, atât din categoria materialelor cât și a mijloacelor fixe.
Totodată comisia a identificat bunurile neutilizate, fiind în stare nesatisfăcătoare și care sunt moral învechite și au propus spre casare, acestea conform Registrului de calculare a uzurii având uzura acumulată 100%.
La fel, conform recomandarii CCRM, au fost întocmite Declarațiile pentru fiecare gestionar de bunuri.


Autoritatea:Centrul Național de Acreditare MOLDAC

Termen implementare: 30.06.2023
Răspunsul autorității:
Ținând cont de recomandările propuse vom asigura efectuarea regulamentară a inventarierii anuale și documentarea corespunzătoare a rezultatelor acesteia prin identificarea bunurilor neutilizate și/sau amortizate integral, neevaluate, necasate cu indicarea acestora in listele de inventariere în rubrica mențiuni, precum și întocmirea Declarației pentru fiecare gestionar de bunuri, întocmirea listelor de inventariere a creanțelor și datoriilor, cu mențiunea (constatarea) creanțelor compromise și datoriilor cu termen de prescripție expirat în conformitate cu art.42 din ordinul Ministerului de Finanțe nr.60 din 29.05.2012
Completare 15.09.2023
Anexat Documentele
Completare 15.09.2023
Anexa

reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY