logo

Curtea de Conturi a Republicii Moldova

Curtea de Conturi a examinat raportul asupra formării şi executării bugetului municipiului Bălţi pe anul 2007


https://ccrm.md/ro/curtea-de-conturi-a-examinat-raportul-asupra-formarii-si-executarii-bugetului-mu-80_449.html

La 28 mai 2008 a avut loc şedinţa Curţii de Conturi, la care s-a examinat raportul asupra formării şi executării bugetului municipiului Bălţi pe anul 2007.
La şedinţă au participat primarul municipiului Bălţi, şeful Direcţiei generale finanţe şi economie a Consiliului municipal Bălţi, şeful Inspectoratului Fiscal de Stat pe mun.Bălţi, şeful Direcţiei impozitare a persoanelor fizice, şeful Direcţiei finanţele economiei naţionale şi investiţii capitale a Ministerului Finanţelor şi
şeful-adjunct al Direcţiei bugetele unităţilor administrativ-teritoriale a Ministerului Finanţelor.
În urma controlului s-au constatat un şir de abateri şi nereguli, cele mai semnificative fiind următoarele:
- la planificarea bugetului municipiului pentru anul 2007 s-a stabilit o diminuare a planului de venituri cu suma totală de 2795,1 mii lei;
- sub nivelul precizat au fost acumulate 5 tipuri de venit, nerealizările constituind sumă totală de 1043,7 mii lei;
- n-a fost asigurată plenitudinea calculării impozitului pe proprietate şi taxei pentru prestarea serviciilor auto de călători;
- nu s-a asigurat încasarea integrală a veniturilor proprii din mijloacele speciale;
- au fost admise depăşirea limitei de cheltuieli precizate în bugetul municipiului;
- nu s-au respectat prevederile Legii achiziţiei de mărfuri, lucrări şi servicii pentru necesităţile statului;
- au fost admise cazuri de calculare incorectă a plăţilor pentru locaţiune şi scutiri neîntemeiate de plata pentru locaţiune;
Curtea de Conturi a înaintat următoarele cerinţe şi recomandări:
- să întreprindă acţiuni concrete şi eficiente pentru lichidarea încălcărilor şi abaterilor constatate;
- să asigure o conlucrare eficientă între subdiviziunile primăriei;
- să  asigure încasarea veniturilor proprii la impozite;
- respectarea legislaţiei la efectuarea achiziţiilor de lucrări şi servicii pentru necesităţile municipale;
- utilizarea mijloacelor financiare publice conform devizelor de cheltuieli şi destinaţiei;
- ţinerea evidenţei contabile în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
- să eficientizeze controlul asupra elaborării veniturilor şi cheltuielilor bugetare, a pronosticului bugetului municipiului;
- Se recomandă Ministerului Administraţiei Publice Locale să elaboreze şi să prezinte Guvernului, în modul stabilit, propuneri la Regulamentul-tip privind constituirea fondurilor de rezervă ale autorităţilor administraţiei publice locale şi utilizarea mijloacelor acestora, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1427 din 22.12.2004 ,