Actualizat: Duminică, 21 Iulie 2024
Curtea de Conturi a Republicii Moldova
RO RU EN

Auditul la Școala Profesională nr.8 din Chișinău

  • 31.03.2015
  • 753

Înregistrare video


Raportul auditului situației financiare la Școala Profesională nr.8 mun. Chișinău pe exercițiul bugetar 2014 a fost examinat în cadrul ședinței publice a Curții de Conturi din 31.03.2015.

Misiunea de audit a fost realizată în temeiul art.28, art.30 și art.31 din Legea nr.261-XVI din 05.12.2008 și în conformitate cu Programele activității de audit a Curții de Conturi pe anii 2014 și 2015, avînd drept scop atestarea corectitudinii întocmirii și prezentării în toate aspectele semnificative a situațiilor financiare raportate de entitate la situația din 01.01.2015, cu expunerea opiniei asupra Raportului financiar. Misiunea de audit a fost inițiată și realizată în conformitate cu standardele și regulile de profil aplicabile la scară națională și internațională, precum și cu suportul experților ONAS din cadrul proiectului „Cooperarea pentru dezvoltarea instituțională dintre CCRM și Oficiul Național de Audit al Suediei (ONAS)".

Școala profesională nr.8 este o instituție de învățămînt secundar profesional din cadrul sistemului de învăţămînt din Republica Moldova, aflată în subordinea Ministerului Educației, fiind fondată în conformitate cu prevederile HG nr.1371 din 17.11.2003 și înregistrată în modul stabilit la Camera Înregistrării de Stat.

În calitate de executor secundar de buget, ȘP nr.8 are domeniul de activitate reglementat de Statutul acesteia (conform Legii învățămîntului nr.547-XIII din 21.07.1995), aprobat de ministerul de profil (15.02.2007), activează ca instituție de stat non-profit și este responsabilă de planificarea, administrarea, utilizarea și raportarea resurselor alocate de la buget și a mijloacelor speciale, precum și de gestionarea bunurilor statului în corespundere cu cadrul legislativ-normativ în vigoare.

În 2014, funcționarea ȘP nr.8 a fost asigurată de un efectiv limită de 110 unități, inclusiv: personal de conducere - 6 unități; personal de profil - 40 unități; personal pedagogic - 36 unități; personal auxiliar și de deservire - 28 unități.

Bugetul instituției pentru anul 2014 a constituit suma totală de 9237,4 mii lei, principalele surse de finanțare fiind mijloacele financiare de la bugetul de stat pe componenta de bază, în sumă totală de 8732,9 mii lei (94,5 %), și veniturile aferente mijloacelor speciale,  în sumă totală de 504,5 mii lei (5,5 %).

Patrimoniul administrat de ȘP nr.8 reprezintă proprietatea statului în proporție de 100% și include (la situația din 31.12.2014) mijloace fixe în valoare totală de 2875,9 mii lei, obiecte de mică valoare și scurtă durată - 1144,6 mii lei, materiale - 105,3 mii lei, creanțe - 17,9 mii lei, mijloace financiare - 52,0 mii lei, și cheltuieli bugetare pentru întreținerea instituției - 405,0 mii lei.

Probele de audit obținute au identificat unele carențe și nereguli nesemnificative în aspectul obiectivelor aferente misiunii de audit. Aceste iregularități au fost remediate de către entitate pe parcursul misiunii, cu suportul auditorilor, ceea ce a servit drept bază pentru exprimarea opiniei fără rezerve vizavi de Raportul financiar al instituției la situația din 01.01.2015.

În același timp, se remarcă că managementul cheltuielilor bugetare nu corespunde normelor legale, din cauza admiterii unor abateri de la cadrul regulator, care afectează eficiența utilizării mijloacelor publice, acestea, la rîndul lor, fiind determinate de neimplementarea Legii nr.229 din 23.09.2010 privind controlul financiar public intern. Aceste neconformități au condiționat cheltuieli neregulamentare la capitolul remunerarea muncii, a căror valoare se cifrează la 1083,6 mii lei, precum și cheltuieli aferente exprimate prin contribuțiile de asigurări sociale de stat obligatorii (249,23 mii lei) și, respectiv, prin primele de asigurări medicale de stat (43,34 mii lei).

De asemenea, în cadrul instituției s-au identificat un șir de slăbiciuni instituționale, mai cu seamă cu referire la:

  • neasigurarea creării unui sistem eficient de management financiar și control, conform rigorilor regulamentare, nefiind elaborate și implementate unele proceduri aferente controlului intern, menite să responsabilizeze personalul implicat în procesul de fundamentare și executare a cheltuielilor bugetare;
  • nepreocuparea corespunzătoare a conducerii entității privind ținerea evidenței cantitativ-valorice și cadastrarea fondului imobiliar;
  • nerespectarea cadrului legal/regulator în domeniul achizițiilor publice;
  • utilizarea neadecvată a sistemelor informaționale;
  • neconformitatea cheltuielilor privind bursele, indemnizațiile și alimentația elevilor.

Entitatea supusă auditului urmează să informeze Curtea de Conturi despre implementarea recomandărilor în termen de 6 luni de la adoptarea Hotărârii asupra Raportului de audit. Hotărârea Curţii de Conturi va fi publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, în conformitate cu art. 34 alin.(7) din Legea Curţii de Conturi nr. 261-XVI din 05.12.2008.

 

 

 

 

 

reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY