Recomandarea: 2.4.1. evaluarea și înregistrarea regulamentară în evidența contabilă a clădirilor și terenurilor din gestiunea instituțiilor subordonate ministerului;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Inspectoratul General al Poliției – a fost încheiat contractul cu Camera de Comerț și Industrie a RM privind evaluarea bunurilor imobile (28 subdiviziuni) și a fost încheiat contractul nr.62-SR din 12.04.2024 privind achiziția serviciilor de evaluare a bunurilor a subdiviziunilor Inspectoratului național de securitate publică; IP Ciocana; IP Râșcani; IP Centru; DP a UTA Găgăuzia; IP Ceadâr-Lunga; IP Comrat; IP Vulcănești; IP Râșcani; IP Anenii Noi; IP Glodeni; IP Briceni; IP Cahul; IP Călărași; IP Cantemir; IP Edineț; IP Nisporeni; IP Sângerei; IP Leova; IP Dondușeni; IP Florești; IP Ocnița; IP Orhei; IP Strășeni; IP Taraclia; IP Ștefan Vodă; IP Telenești.
Rapoartele de evaluare au fost recepționate și remise în adresa subdiviziunilor din speță pentru a fi luate la evidența contabilă.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră - La data de 22.05.2024 a fost încheiat Contractul nr.9 privind achiziționarea serviciilor de evaluare a bunurilor imobile, în cadrul căruia vor fi supuse evaluării/ reevaluării 311 bunuri imobile (77 terenuri, 234 construcții).
La data de 11.11.2024 serviciile de evaluare a bunurilor imobile au fost recepționate în proporții de 100%. La momentul actual, secțiile de resort efectuează modificările propuse în urma evaluării bunurilor imobile întru reflectarea ulterioară a acestora în evidența contabilă.
Inspectoratul General de Carabinieri - Bunurile imobile și terenurile sunt înregistrate în evidența contabilă a Inspectoratului,3 imobile amplasate în com. Buțeni, r-nul Hâncești au fost evaluate și luate la evidența contabilă în trim. III.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Inspectoratul General al Poliției – a fost încheiat contractul cu Camera de Comerț și Industrie a RM privind evaluarea bunurilor imobile (28 subdiviziuni) și a fost încheiat contractul nr.62-SR din 12.04.2024 privind achiziția serviciilor de evaluare a bunurilor a subdiviziunilor Inspectoratului național de securitate publică; IP Ciocana; IP Râșcani; IP Centru; DP a UTA Găgăuzia; IP Ceadâr-Lunga; IP Comrat; IP Vulcănești; IP Râșcani; IP Anenii Noi; IP Glodeni; IP Briceni; IP Cahul; IP Călărași; IP Cantemir; IP Edineț; IP Nisporeni; IP Sângerei; IP Leova; IP Dondușeni; IP Florești; IP Ocnița; IP Orhei; IP Strășeni; IP Taraclia; IP Ștefan Vodă; IP Telenești.
Rapoartele de evaluare au fost recepționate și remise în adresa subdiviziunilor din speță pentru a fi luate la evidența contabilă.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră - La data de 22.05.2024 a fost încheiat Contractul nr.9 privind achiziționarea serviciilor de evaluare a bunurilor imobile, în cadrul căruia vor fi supuse evaluării/ reevaluării 311 bunuri imobile (77 terenuri, 234 construcții).
La data de 11.11.2024 serviciile de evaluare a bunurilor imobile au fost recepționate în proporții de 100%. La momentul actual, secțiile de resort efectuează modificările propuse în urma evaluării bunurilor imobile întru reflectarea ulterioară a acestora în evidența contabilă.
Inspectoratul General de Carabinieri - Bunurile imobile și terenurile sunt înregistrate în evidența contabilă a Inspectoratului,3 imobile amplasate în com. Buțeni, r-nul Hâncești au fost evaluate și luate la evidența contabilă în tr. III.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Inspectoratul General al Poliției – a fost încheiat contractul cu Camera de Comerț și Industrie a RM privind evaluarea bunurilor imobile (28 subdiviziuni) și a fost încheiat contractul nr.62-SR din 12.04.2024 privind achiziția serviciilor de evaluare a bunurilor a subdiviziunilor Inspectoratului național de securitate publică; IP Ciocana; IP Râșcani; IP Centru; DP a UTA Găgăuzia; IP Ceadâr-Lunga; IP Comrat; IP Vulcănești; IP Râșcani; IP Anenii Noi; IP Glodeni; IP Briceni; IP Cahul; IP Călărași; IP Cantemir; IP Edineț; IP Nisporeni; IP Sângerei; IP Leova; IP Dondușeni; IP Florești; IP Ocnița; IP Orhei; IP Strășeni; IP Taraclia; IP Ștefan Vodă; IP Telenești.
Rapoartele de evaluare au fost recepționate și remise în adresa subdiviziunilor din speță pentru a fi luate la evidența contabilă.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră - La data de 22.05.2024 a fost încheiat Contractul nr.9 privind achiziționarea serviciilor de evaluare a bunurilor imobile, în cadrul căruia vor fi supuse evaluării/ reevaluării 311 bunuri imobile (77 terenuri, 234 construcții).
La data de 11.11.2024 serviciile de evaluare a bunurilor imobile au fost recepționate în proporții de 100%. La momentul actual, secțiile de resort efectuează modificările propuse în urma evaluării bunurilor imobile întru reflectarea ulterioară a acestora în evidența contabilă.
Inspectoratul General de Carabinieri - Bunurile imobile și terenurile sunt înregistrate în evidența contabilă a Inspectoratului,3 imobile amplasate în com. Buțeni, r-nul Hâncești au fost evaluate și luate la evidența contabilă în trim. III.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Inspectoratul General al Poliției – a fost încheiat contractul cu Camera de Comerț și Industrie a RM privind evaluarea bunurilor imobile (28 subdiviziuni) și a fost încheiat contractul nr.62-SR din 12.04.2024 privind achiziția serviciilor de evaluare a bunurilor a subdiviziunilor Inspectoratului național de securitate publică; IP Ciocana; IP Râșcani; IP Centru; DP a UTA Găgăuzia; IP Ceadâr-Lunga; IP Comrat; IP Vulcănești; IP Râșcani; IP Anenii Noi; IP Glodeni; IP Briceni; IP Cahul; IP Călărași; IP Cantemir; IP Edineț; IP Nisporeni; IP Sângerei; IP Leova; IP Dondușeni; IP Florești; IP Ocnița; IP Orhei; IP Strășeni; IP Taraclia; IP Ștefan Vodă; IP Telenești.
Rapoartele de evaluare au fost recepționate și remise în adresa subdiviziunilor din speță pentru a fi luate la evidența contabilă.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră - La data de 22.05.2024 a fost încheiat Contractul nr.9 privind achiziționarea serviciilor de evaluare a bunurilor imobile, în cadrul căruia vor fi supuse evaluării/ reevaluării 311 bunuri imobile (77 terenuri, 234 construcții).
La data de 11.11.2024 serviciile de evaluare a bunurilor imobile au fost recepționate în proporții de 100%. La momentul actual, secțiile de resort efectuează modificările propuse în urma evaluării bunurilor imobile întru reflectarea ulterioară a acestora în evidența contabilă.
Inspectoratul General de Carabinieri - Bunurile imobile și terenurile sunt înregistrate în evidența contabilă a Inspectoratului,3 imobile amplasate în com. Buțeni, r-nul Hâncești au fost evaluate și luate la evidența contabilă în tr. III.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.2. delimitarea și înregistrarea la organele cadastrale a drepturilor patrimoniale asupra bunurilor imobile din gestiune;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii Nr.15/648 din 27.02.2025
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Potrivit pct. 7 al Hotărârii Guvernului nr. 80/2019, în localitățile unde sunt inițiate lucrările de delimitare masivă, conform Programului de stat, nu se permite inițierea lucrărilor de delimitare selectivă, cu excepția lucrărilor de importanță locală și națională (dezvoltarea infrastructurii energetice, tehnico-edilitară, a bunurilor imobile cu menire socială și culturală, infrastructurii de mediu, a obiectelor cu destinație specială, a obiectivelor de investiții capitale a organelor apărării naționale, a securității statului și ordinii publice), inclusiv a proiectelor investiționale din surse externe și finanțate din Fondul Național pentru Dezvoltarea Regională și locală. Astfel, până în prezent nu s-au inițiat lucrări de delimitare selectivă potrivit Hotărârii Guvernului enunțate.
Inspectoratul General al Poliției – Au fost recepționate demersurile de avizare și coordonare a Planului de conturi cu referire la delimitarea terenurilor proprietate publică a statului din gestiunea subdiviziunilor teritoriale IP Ștefan Vodă, IP Ocnița, IP Briceni, și IP Edineț, care sunt în proces de realizare.
Ca rezultat au fost semnate actele de recepție privind delimitarea masivă a terenurilor din r-nul Ocnița.
Subsidiar, se menționează că fost încheiat contractul cu SRL ,,Cart Engineering” nr. 49 SR privind achiziționarea serviciilor de actualizare a dosarelor cadastrale și ulterior au fost efectuate deplasări în teritoriu de comun cu operatorul economic contractat SRL ,,Cart Engineering” pentru inspectare de facto a clădirilor/ terenurilor în scopul actualizării dosarelor cadastrale pentru 10 subdiviziuni din gestiunea Inspectoratului General al Poliției, după cum urmează: sediul din str. O. Goga 33, mun. Chișinău; sediul din str. Bucuriei 14, mun. Chișinău; DP a mun. Chișinău, sediul din str. Tighina 6, sediul din str. Aleea Gării 38; Inspectoratul de poliție Botanica; Inspectoratul de poliție Buiucani ale Direcției de poliție mun. Chișinău; Inspectoratul de poliție Cahul; Inspectoratul de poliție Călărași; Inspectoratul de poliție Dondușeni; Inspectoratul de poliție Ungheni.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră. Pe parcursul lunilor ianuarie – august 2024 au fost înregistrate 5 terenuri cu suprafața totală de 0,79 ha la organele cadastrale.
Totodată, în cadrul Proiectului de înregistrare și evaluare funciară privind delimitarea masivă a terenurilor proprietate publică au fost delimitate terenuri, gestionate de IGPF, cu suprafața totală de 25,2557 ha. Înregistrarea acestor terenuri se va efectua după finalizarea delimitării masive și recepționarea dosarelor cadastrale.
Inspectoratul General de Carabinieri Delimitarea terenului din or. Cricova:
1) la data de 15.07.2024 a fost înaintat primul demers către Primăria or. Cricova, la care ulterior la data de 15.08.2024 a fost primit răspuns cu solicitarea suplimentară a actelor confirmative că terenul ne aparține;
2) la data de 23.08.2024 a fost transmis al doilea demers către Primăria or. Cricova, cu anexarea actelor confirmative, la care până la moment nu este nici un răspuns.
Imobilele pot fi înregistrate la organul cadastral doar după delimitarea terenului.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Potrivit pct. 7 al Hotărârii Guvernului nr. 80/2019, în localitățile unde sunt inițiate lucrările de delimitare masivă, conform Programului de stat, nu se permite inițierea lucrărilor de delimitare selectivă, cu excepția lucrărilor de importanță locală și națională (dezvoltarea infrastructurii energetice, tehnico-edilitară, a bunurilor imobile cu menire socială și culturală, infrastructurii de mediu, a obiectelor cu destinație specială, a obiectivelor de investiții capitale a organelor apărării naționale, a securității statului și ordinii publice), inclusiv a proiectelor investiționale din surse externe și finanțate din Fondul Național pentru Dezvoltarea Regională și locală. Astfel, până în prezent nu s-au inițiat lucrări de delimitare selectivă potrivit Hotărârii Guvernului enunțate.
Inspectoratul General al Poliției – Au fost recepționate demersurile de avizare și coordonare a Planului de conturi cu referire la delimitarea terenurilor proprietate publică a statului din gestiunea subdiviziunilor teritoriale IP Ștefan Vodă, IP Ocnița, IP Briceni, și IP Edineț, care sunt în proces de realizare.
Ca rezultat au fost semnate actele de recepție privind delimitarea masivă a terenurilor din r-nul Ocnița.
Subsidiar, se menționează că fost încheiat contractul cu SRL ,,Cart Engineering” nr. 49 SR privind achiziționarea serviciilor de actualizare a dosarelor cadastrale și ulterior au fost efectuate deplasări în teritoriu de comun cu operatorul economic contractat SRL ,,Cart Engineering” pentru inspectare de facto a clădirilor/ terenurilor în scopul actualizării dosarelor cadastrale pentru 10 subdiviziuni din gestiunea Inspectoratului General al Poliției, după cum urmează: sediul din str. O. Goga 33, mun. Chișinău; sediul din str. Bucuriei 14, mun. Chișinău; DP a mun. Chișinău, sediul din str. Tighina 6, sediul din str. Aleea Gării 38; Inspectoratul de poliție Botanica; Inspectoratul de poliție Buiucani ale Direcției de poliție mun. Chișinău; Inspectoratul de poliție Cahul; Inspectoratul de poliție Călărași; Inspectoratul de poliție Dondușeni; Inspectoratul de poliție Ungheni.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră. Pe parcursul lunilor ianuarie – august 2024 au fost înregistrate 5 terenuri cu suprafața totală de 0,79 ha la organele cadastrale.
Totodată, în cadrul Proiectului de înregistrare și evaluare funciară privind delimitarea masivă a terenurilor proprietate publică au fost delimitate terenuri, gestionate de IGPF, cu suprafața totală de 25,2557 ha. Înregistrarea acestor terenuri se va efectua după finalizarea delimitării masive și recepționarea dosarelor cadastrale.
Inspectoratul General de Carabinieri Delimitarea terenului din or. Cricova:
1) la data de 15.07.2024 a fost înaintat primul demers către Primăria or. Cricova, la care ulterior la data de 15.08.2024 a fost primit răspuns cu solicitarea suplimentară a actelor confirmative că terenul ne aparține;
2) la data de 23.08.2024 a fost transmis al doilea demers către Primăria or. Cricova, cu anexarea actelor confirmative, care în opinia Primăriei or. Cricova sunt insuficiente. Reieșind din istoricul imobilelor, de alte acte IGC nu dispune.
Imobilele pot fi înregistrate la organul cadastral doar după delimitarea terenului.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii Nr.15/648 din 27.02.2025
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Potrivit pct. 7 al Hotărârii Guvernului nr. 80/2019, în localitățile unde sunt inițiate lucrările de delimitare masivă, conform Programului de stat, nu se permite inițierea lucrărilor de delimitare selectivă, cu excepția lucrărilor de importanță locală și națională (dezvoltarea infrastructurii energetice, tehnico-edilitară, a bunurilor imobile cu menire socială și culturală, infrastructurii de mediu, a obiectelor cu destinație specială, a obiectivelor de investiții capitale a organelor apărării naționale, a securității statului și ordinii publice), inclusiv a proiectelor investiționale din surse externe și finanțate din Fondul Național pentru Dezvoltarea Regională și locală. Astfel, până în prezent nu s-au inițiat lucrări de delimitare selectivă potrivit Hotărârii Guvernului enunțate.
Inspectoratul General al Poliției – Au fost recepționate demersurile de avizare și coordonare a Planului de conturi cu referire la delimitarea terenurilor proprietate publică a statului din gestiunea subdiviziunilor teritoriale IP Ștefan Vodă, IP Ocnița, IP Briceni, și IP Edineț, care sunt în proces de realizare.
Ca rezultat au fost semnate actele de recepție privind delimitarea masivă a terenurilor din r-nul Ocnița.
Subsidiar, se menționează că fost încheiat contractul cu SRL ,,Cart Engineering” nr. 49 SR privind achiziționarea serviciilor de actualizare a dosarelor cadastrale și ulterior au fost efectuate deplasări în teritoriu de comun cu operatorul economic contractat SRL ,,Cart Engineering” pentru inspectare de facto a clădirilor/ terenurilor în scopul actualizării dosarelor cadastrale pentru 10 subdiviziuni din gestiunea Inspectoratului General al Poliției, după cum urmează: sediul din str. O. Goga 33, mun. Chișinău; sediul din str. Bucuriei 14, mun. Chișinău; DP a mun. Chișinău, sediul din str. Tighina 6, sediul din str. Aleea Gării 38; Inspectoratul de poliție Botanica; Inspectoratul de poliție Buiucani ale Direcției de poliție mun. Chișinău; Inspectoratul de poliție Cahul; Inspectoratul de poliție Călărași; Inspectoratul de poliție Dondușeni; Inspectoratul de poliție Ungheni.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră. Pe parcursul lunilor ianuarie – august 2024 au fost înregistrate 5 terenuri cu suprafața totală de 0,79 ha la organele cadastrale.
Totodată, în cadrul Proiectului de înregistrare și evaluare funciară privind delimitarea masivă a terenurilor proprietate publică au fost delimitate terenuri, gestionate de IGPF, cu suprafața totală de 25,2557 ha. Înregistrarea acestor terenuri se va efectua după finalizarea delimitării masive și recepționarea dosarelor cadastrale.
Inspectoratul General de Carabinieri Delimitarea terenului din or. Cricova:
1) la data de 15.07.2024 a fost înaintat primul demers către Primăria or. Cricova, la care ulterior la data de 15.08.2024 a fost primit răspuns cu solicitarea suplimentară a actelor confirmative că terenul ne aparține;
2) la data de 23.08.2024 a fost transmis al doilea demers către Primăria or. Cricova, cu anexarea actelor confirmative, la care până la moment nu este nici un răspuns.
Imobilele pot fi înregistrate la organul cadastral doar după delimitarea terenului.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Potrivit pct. 7 al Hotărârii Guvernului nr. 80/2019, în localitățile unde sunt inițiate lucrările de delimitare masivă, conform Programului de stat, nu se permite inițierea lucrărilor de delimitare selectivă, cu excepția lucrărilor de importanță locală și națională (dezvoltarea infrastructurii energetice, tehnico-edilitară, a bunurilor imobile cu menire socială și culturală, infrastructurii de mediu, a obiectelor cu destinație specială, a obiectivelor de investiții capitale a organelor apărării naționale, a securității statului și ordinii publice), inclusiv a proiectelor investiționale din surse externe și finanțate din Fondul Național pentru Dezvoltarea Regională și locală. Astfel, până în prezent nu s-au inițiat lucrări de delimitare selectivă potrivit Hotărârii Guvernului enunțate.
Inspectoratul General al Poliției – Au fost recepționate demersurile de avizare și coordonare a Planului de conturi cu referire la delimitarea terenurilor proprietate publică a statului din gestiunea subdiviziunilor teritoriale IP Ștefan Vodă, IP Ocnița, IP Briceni, și IP Edineț, care sunt în proces de realizare.
Ca rezultat au fost semnate actele de recepție privind delimitarea masivă a terenurilor din r-nul Ocnița.
Subsidiar, se menționează că fost încheiat contractul cu SRL ,,Cart Engineering” nr. 49 SR privind achiziționarea serviciilor de actualizare a dosarelor cadastrale și ulterior au fost efectuate deplasări în teritoriu de comun cu operatorul economic contractat SRL ,,Cart Engineering” pentru inspectare de facto a clădirilor/ terenurilor în scopul actualizării dosarelor cadastrale pentru 10 subdiviziuni din gestiunea Inspectoratului General al Poliției, după cum urmează: sediul din str. O. Goga 33, mun. Chișinău; sediul din str. Bucuriei 14, mun. Chișinău; DP a mun. Chișinău, sediul din str. Tighina 6, sediul din str. Aleea Gării 38; Inspectoratul de poliție Botanica; Inspectoratul de poliție Buiucani ale Direcției de poliție mun. Chișinău; Inspectoratul de poliție Cahul; Inspectoratul de poliție Călărași; Inspectoratul de poliție Dondușeni; Inspectoratul de poliție Ungheni.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră. Pe parcursul lunilor ianuarie – august 2024 au fost înregistrate 5 terenuri cu suprafața totală de 0,79 ha la organele cadastrale.
Totodată, în cadrul Proiectului de înregistrare și evaluare funciară privind delimitarea masivă a terenurilor proprietate publică au fost delimitate terenuri, gestionate de IGPF, cu suprafața totală de 25,2557 ha. Înregistrarea acestor terenuri se va efectua după finalizarea delimitării masive și recepționarea dosarelor cadastrale.
Inspectoratul General de Carabinieri Delimitarea terenului din or. Cricova:
1) la data de 15.07.2024 a fost înaintat primul demers către Primăria or. Cricova, la care ulterior la data de 15.08.2024 a fost primit răspuns cu solicitarea suplimentară a actelor confirmative că terenul ne aparține;
2) la data de 23.08.2024 a fost transmis al doilea demers către Primăria or. Cricova, cu anexarea actelor confirmative, care în opinia Primăriei or. Cricova sunt insuficiente. Reieșind din istoricul imobilelor, de alte acte IGC nu dispune.
Imobilele pot fi înregistrate la organul cadastral doar după delimitarea terenului.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.3. înregistrarea la conturile de mijloace fixe corespunzătoare a obiectelor de investiții capitale finalizate;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, în curs de implementare.
- Obiectele de investiții de la Bălți str. Moscovei, 1 și Lăpușneanu, 17 au fost contabilizate.
- Heliporturile din Chișinău și Bălți - contabilizate,
- Cahul - în proces;
- Garajul str. Poamei, 21, mun. Chișinău – în proces;
- Cantemir, str. Testemițeanu și Ungheni str. Plămădeală 96, în proces.
Suma de 126 733,2 la ECO 319 la situația din 01.10.2024 constituie 65029,7 mii lei.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră (implementată).
Investițiile capitale în curs de execuție pentru proiectele care au fost finalizate pe parcursul anului 2023 au fost contabilizate corespunzător după cum urmează:
1. Depozitul pentru păstrarea bărcii de intervenție a fost luat la evidență în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință la data de 15.12.2023 și reflectat în evidența contabilă la cont 311. Ulterior, conform ord.19 din 12.01.2024 și conform facturii
nr. EAM000068938 din 23.01.2024 cu valoarea totală de 2.671,7 mii lei a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Nord.
2. Construcția sistemului de comunicații al Poliției de Frontieră (TETRA) a fost luat la evidență în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință la data de 11.03.2024 și reflectat în evidența contabilă la conturile 312, 313, 314, 316. Ulterior, conform ord.600 din 18.06.2024 și conform facturilor nr. EAP000368222-EAP000368233 din 19.06.2024 cu valoarea totală de 20.144,4 mii lei a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Sud și a Direcției regionale Est.
3.Reconstrucția sediului Sectorului Poliției de Frontieră Toceni, r-nul Cantemir a fost reflectat în evidența contabilă în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință nr.18 din 20.08.2024. Menționăm că obiectul de mijloace fixe cod.311, 314 și 316 a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Sud conform ord. Nr.809 din 23.08.2024 cu privire la transmiterea bunurilor imobile și materiale conform facturii fiscale EAQ000926668 din 26.08.2024 cu valoarea totală de 13.187,8mii lei.
Serviciul Tehnologii Informaționale (STI) - În conformitate cu Planul de activităţi referitor la îmbunătăţirea situaţiei aferente implementării Proiectului „Infrastructura de comunicaţii” nr.134 din 07.03.2024, precum şi recomandarea Curţii de conturi, Secţia financiară a STI a efectuat până în luna 09/2024 detalierea livrabilelor înregistrate la grupa de conturi 31 „Mijloace fixe” la nivel de locaţie cu crearea costului per locaţie. Pe parcursul lunii octombrie-noiembrie 2024 s-a efectuat contabilizarea şi reflectarea în Sistemul informaţional „Soft-contabil” a livrabilelor conform locaţiilor prin diminuarea valorii subcontului 313 Instalaţii de transmisie şi majorarea valorii subconturilor 311 Clădiri, 312 Construcţii speciale, 314 Maşini şi utilaje, 315 Mijloace de transport, 316 Unelte şi scule, inventar de producere şi gospodăresc, 332 Piese de schimb
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, în curs de implementare.
Au fost contabilizate obiectele de investiții capitale din:
- mun. Bălți str. Moscovei, 1;
- mun. Bălți str. Lăpușneanu, 17;
- Heliporturile din Chișinău, Cahul și Bălți;
- Garajul str. Poamei, 21, mun. Chișinău;
- Cantemir, str. Testemițanu, 18
- Ungheni str. Plămădeală 96.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră (implementată).
Investițiile capitale în curs de execuție pentru proiectele care au fost finalizate pe parcursul anului 2023 au fost contabilizate corespunzător după cum urmează:
1. Depozitul pentru păstrarea bărcii de intervenție a fost luat la evidență în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință la data de 15.12.2023 și reflectat în evidența contabilă la cont 311. Ulterior, conform ord.19 din 12.01.2024 și conform facturii
nr. EAM000068938 din 23.01.2024 cu valoarea totală de 2.671,7 mii lei a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Nord.
2. Construcția sistemului de comunicații al Poliției de Frontieră (TETRA) a fost luat la evidență în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință la data de 11.03.2024 și reflectat în evidența contabilă la conturile 312, 313, 314, 316. Ulterior, conform ord.600 din 18.06.2024 și conform facturilor nr. EAP000368222-EAP000368233 din 19.06.2024 cu valoarea totală de 20.144,4 mii lei a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Sud și a Direcției regionale Est.
3.Reconstrucția sediului Sectorului Poliției de Frontieră Toceni, r-nul Cantemir a fost reflectat în evidența contabilă în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință nr.18 din 20.08.2024. Menționăm că obiectul de mijloace fixe cod.311, 314 și 316 a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Sud conform ord. Nr.809 din 23.08.2024 cu privire la transmiterea bunurilor imobile și materiale conform facturii fiscale EAQ000926668 din 26.08.2024 cu valoarea totală de 13.187,8mii lei.
Serviciul Tehnologii Informaționale (STI) - În conformitate cu Planul de activităţi referitor la îmbunătăţirea situaţiei aferente implementării Proiectului „Infrastructura de comunicaţii” nr.134 din 07.03.2024, precum şi recomandarea Curţii de conturi, Secţia financiară a STI a efectuat până în luna 09/2024 detalierea livrabilelor înregistrate la grupa de conturi 31 „Mijloace fixe” la nivel de locaţie cu crearea costului per locaţie. Pe parcursul lunii octombrie-noiembrie 2024 s-a efectuat contabilizarea şi reflectarea în Sistemul informaţional „Soft-contabil” a livrabilelor conform locaţiilor prin diminuarea valorii subcontului 313 Instalaţii de transmisie şi majorarea valorii subconturilor 311 Clădiri, 312 Construcţii speciale, 314 Maşini şi utilaje, 315 Mijloace de transport, 316 Unelte şi scule, inventar de producere şi gospodăresc, 332 Piese de schimb 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, în curs de implementare.
- Obiectele de investiții de la Bălți str. Moscovei, 1 și Lăpușneanu, 17 au fost contabilizate.
- Heliporturile din Chișinău și Bălți - contabilizate,
- Cahul - în proces;
- Garajul str. Poamei, 21, mun. Chișinău – în proces;
- Cantemir, str. Testemițeanu și Ungheni str. Plămădeală 96, în proces.
Suma de 126 733,2 la ECO 319 la situația din 01.10.2024 constituie 65029,7 mii lei.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră (implementată).
Investițiile capitale în curs de execuție pentru proiectele care au fost finalizate pe parcursul anului 2023 au fost contabilizate corespunzător după cum urmează:
1. Depozitul pentru păstrarea bărcii de intervenție a fost luat la evidență în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință la data de 15.12.2023 și reflectat în evidența contabilă la cont 311. Ulterior, conform ord.19 din 12.01.2024 și conform facturii
nr. EAM000068938 din 23.01.2024 cu valoarea totală de 2.671,7 mii lei a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Nord.
2. Construcția sistemului de comunicații al Poliției de Frontieră (TETRA) a fost luat la evidență în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință la data de 11.03.2024 și reflectat în evidența contabilă la conturile 312, 313, 314, 316. Ulterior, conform ord.600 din 18.06.2024 și conform facturilor nr. EAP000368222-EAP000368233 din 19.06.2024 cu valoarea totală de 20.144,4 mii lei a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Sud și a Direcției regionale Est.
3.Reconstrucția sediului Sectorului Poliției de Frontieră Toceni, r-nul Cantemir a fost reflectat în evidența contabilă în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință nr.18 din 20.08.2024. Menționăm că obiectul de mijloace fixe cod.311, 314 și 316 a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Sud conform ord. Nr.809 din 23.08.2024 cu privire la transmiterea bunurilor imobile și materiale conform facturii fiscale EAQ000926668 din 26.08.2024 cu valoarea totală de 13.187,8mii lei.
Serviciul Tehnologii Informaționale (STI) - În conformitate cu Planul de activităţi referitor la îmbunătăţirea situaţiei aferente implementării Proiectului „Infrastructura de comunicaţii” nr.134 din 07.03.2024, precum şi recomandarea Curţii de conturi, Secţia financiară a STI a efectuat până în luna 09/2024 detalierea livrabilelor înregistrate la grupa de conturi 31 „Mijloace fixe” la nivel de locaţie cu crearea costului per locaţie. Pe parcursul lunii octombrie-noiembrie 2024 s-a efectuat contabilizarea şi reflectarea în Sistemul informaţional „Soft-contabil” a livrabilelor conform locaţiilor prin diminuarea valorii subcontului 313 Instalaţii de transmisie şi majorarea valorii subconturilor 311 Clădiri, 312 Construcţii speciale, 314 Maşini şi utilaje, 315 Mijloace de transport, 316 Unelte şi scule, inventar de producere şi gospodăresc, 332 Piese de schimb
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, în curs de implementare.
Au fost contabilizate obiectele de investiții capitale din:
- mun. Bălți str. Moscovei, 1;
- mun. Bălți str. Lăpușneanu, 17;
- Heliporturile din Chișinău, Cahul și Bălți;
- Garajul str. Poamei, 21, mun. Chișinău;
- Cantemir, str. Testemițanu, 18
- Ungheni str. Plămădeală 96.
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră (implementată).
Investițiile capitale în curs de execuție pentru proiectele care au fost finalizate pe parcursul anului 2023 au fost contabilizate corespunzător după cum urmează:
1. Depozitul pentru păstrarea bărcii de intervenție a fost luat la evidență în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință la data de 15.12.2023 și reflectat în evidența contabilă la cont 311. Ulterior, conform ord.19 din 12.01.2024 și conform facturii
nr. EAM000068938 din 23.01.2024 cu valoarea totală de 2.671,7 mii lei a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Nord.
2. Construcția sistemului de comunicații al Poliției de Frontieră (TETRA) a fost luat la evidență în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință la data de 11.03.2024 și reflectat în evidența contabilă la conturile 312, 313, 314, 316. Ulterior, conform ord.600 din 18.06.2024 și conform facturilor nr. EAP000368222-EAP000368233 din 19.06.2024 cu valoarea totală de 20.144,4 mii lei a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Sud și a Direcției regionale Est.
3.Reconstrucția sediului Sectorului Poliției de Frontieră Toceni, r-nul Cantemir a fost reflectat în evidența contabilă în baza procesului verbal de recepție/ punere în funcțiune/ dare în folosință nr.18 din 20.08.2024. Menționăm că obiectul de mijloace fixe cod.311, 314 și 316 a fost transmis în gestiunea Direcției regionale Sud conform ord. Nr.809 din 23.08.2024 cu privire la transmiterea bunurilor imobile și materiale conform facturii fiscale EAQ000926668 din 26.08.2024 cu valoarea totală de 13.187,8mii lei.
Serviciul Tehnologii Informaționale (STI) - În conformitate cu Planul de activităţi referitor la îmbunătăţirea situaţiei aferente implementării Proiectului „Infrastructura de comunicaţii” nr.134 din 07.03.2024, precum şi recomandarea Curţii de conturi, Secţia financiară a STI a efectuat până în luna 09/2024 detalierea livrabilelor înregistrate la grupa de conturi 31 „Mijloace fixe” la nivel de locaţie cu crearea costului per locaţie. Pe parcursul lunii octombrie-noiembrie 2024 s-a efectuat contabilizarea şi reflectarea în Sistemul informaţional „Soft-contabil” a livrabilelor conform locaţiilor prin diminuarea valorii subcontului 313 Instalaţii de transmisie şi majorarea valorii subconturilor 311 Clădiri, 312 Construcţii speciale, 314 Maşini şi utilaje, 315 Mijloace de transport, 316 Unelte şi scule, inventar de producere şi gospodăresc, 332 Piese de schimb 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.4. înscrierea imobilelor în Anexa nr.18 la Hotărârea Guvernului nr.351/2005 cu privire la aprobarea listelor bunurilor imobile proprietate publică a statului și la transmiterea unor bunuri imobile;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
DADL a MAI - În proces de derulare. Urmare acumulării datelor de la subdiviziunile MAI, va fi inițiată procedura de legiferare a proiectului actului normativ de modificare a HG nr. 351/2005.
Totodată a fost elaborat de către MAI și aprobat de Guvern, Hotărîrea de Guvern nr.669/2024 pentru modificarea anexei nr. 18 la Hotărârea Guvernului nr. 351/2005 cu privire la aprobarea listelor bunurilor imobile proprietate publică a statului și la transmiterea unor bunuri imobile.
Autoritățile administrative și instituțiile din subordinea MAI au demarat procesul privind identificarea bunurilor imobile care urmează a fi actualizate, ulterior vor fi înaintate propunerile privind modificarea anexei nr.18 la HG nr.351/2005.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
DADL a MAI - În proces de derulare. Urmare acumulării datelor de la subdiviziunile MAI, va fi inițiată procedura de legiferare a proiectului actului normativ de modificare a HG nr. 351/2005.
Totodată a fost elaborat de către MAI și aprobat de Guvern, Hotărârea de Guvern nr.669/2024 pentru modificarea anexei nr. 18 la Hotărârea Guvernului nr. 351/2005 cu privire la aprobarea listelor bunurilor imobile proprietate publică a statului și la transmiterea unor bunuri imobile.
Autoritățile administrative și instituțiile din subordinea MAI au demarat procesul privind identificarea bunurilor imobile care urmează a fi actualizate, ulterior vor fi înaintate propunerile privind modificarea anexei nr.18 la HG nr.351/2005. 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
DADL a MAI - În proces de derulare. Urmare acumulării datelor de la subdiviziunile MAI, va fi inițiată procedura de legiferare a proiectului actului normativ de modificare a HG nr. 351/2005.
Totodată a fost elaborat de către MAI și aprobat de Guvern, Hotărîrea de Guvern nr.669/2024 pentru modificarea anexei nr. 18 la Hotărârea Guvernului nr. 351/2005 cu privire la aprobarea listelor bunurilor imobile proprietate publică a statului și la transmiterea unor bunuri imobile.
Autoritățile administrative și instituțiile din subordinea MAI au demarat procesul privind identificarea bunurilor imobile care urmează a fi actualizate, ulterior vor fi înaintate propunerile privind modificarea anexei nr.18 la HG nr.351/2005.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
DADL a MAI - În proces de derulare. Urmare acumulării datelor de la subdiviziunile MAI, va fi inițiată procedura de legiferare a proiectului actului normativ de modificare a HG nr. 351/2005.
Totodată a fost elaborat de către MAI și aprobat de Guvern, Hotărârea de Guvern nr.669/2024 pentru modificarea anexei nr. 18 la Hotărârea Guvernului nr. 351/2005 cu privire la aprobarea listelor bunurilor imobile proprietate publică a statului și la transmiterea unor bunuri imobile.
Autoritățile administrative și instituțiile din subordinea MAI au demarat procesul privind identificarea bunurilor imobile care urmează a fi actualizate, ulterior vor fi înaintate propunerile privind modificarea anexei nr.18 la HG nr.351/2005. 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.5. contabilizarea costului rețelelor de radiocomunicații în standard TETRA în conformitate cu normele metodologice în vigoare;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Întru examinarea divergențelor privind contabilizarea costului rețelelor de radiocomunicații în standard TETRA la grupa de conturi 313 ,,Instalații de transmisie”, la data de 18.09.2023 a fost organizată de către Direcția economie și finanțe a MAI ședința de lucru pe marginea recomandării CCRM cu reprezentanții Ministerului Finanțelor, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și Serviciului Tehnologii Informaționale. Este de reliefat că reprezentanții Curții de Conturi nu au dat curs invitației de a participa la ședința menționată.
În contextul celor discutate, s-a constatat că Recomandarea Curții de Conturi privind asigurarea contabilizării costului rețelelor de radiocomunicații TETRA la grupa de conturi 313 „Instalații de transmisie” nu poate fi realizată, fiind întocmit și proces verbal al ședinței.
Concomitent, MAI asigură o abordare unică pentru toate autoritățile din subordine în partea ce ține de contabilizarea instalațiilor de transmisie. Totodată, se întreprind măsuri de conlucrare cu dezvoltatorii sistemelor de evidență contabilă de creare a unor opțiuni de vizualizare a tuturor bunurilor aferente unui sistem.
Serviciul Tehnologii Informaționale pe parcursul trimestrul I 2025 planifică conlucrarea cu administratorul Sistemul informaţional „Soft-contabil” în vederea includerii noilor funcţionalităţi care să permită generalizarea informaţiei per Sistemul de radiocomunicaţii în standard TETRA.
Este de reliefat că atât pre parcursul misiunii de audit cât și în contextul examinării raportului preliminar, MAI a informat Curtea de Conturi că problema contabilizării rețelei TETRA este una mult mai complexă și trebuie să fie examinată sub mai multe aspecte:
1. Catalogul mijloacelor fixe nu permite stabilirea duratei de funcționare utilă pentru un mijloc fix nou format din mai multe mijloace fixe, în partea ce ține de instalațiile de transmisie;
2. Utilizarea acelorași piloni pentru mai multe rețele de comunicații;
3. Instalarea unor echipamente pe piloni care nu aparțin MAI (luați în arendă de la operatorii de telefonie mobilă);
4. Procesul de înlocuire a unor mijloace fixe (ex: antenele sunt cele mai vulnerabile în fața condițiilor meteorologice nefavorabile);
5. Asigurarea integrității patrimoniului public în cazul în care toate mijloacele fixe vor fi înregistrate cu un singur număr de inventar.
Astfel, implementarea recomandării poate fi realizată doar după modificarea cadrului normativ în partea ce ține de evidența contabilă și sistemul bugetar.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Întru examinarea divergențelor privind contabilizarea costului rețelelor de radiocomunicații în standard TETRA la grupa de conturi 313 ,,Instalații de transmisie”, la data de 18.09.2023 a fost organizată de către Direcția economie și finanțe a MAI ședința de lucru pe marginea recomandării CCRM cu reprezentanții Ministerului Finanțelor, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și Serviciului Tehnologii Informaționale. Este de reliefat că reprezentanții Curții de Conturi nu au dat curs invitației de a participa la ședința menționată.
În contextul celor discutate, s-a constatat că Recomandarea Curții de Conturi privind asigurarea contabilizării costului rețelelor de radiocomunicații TETRA la grupa de conturi 313 „Instalații de transmisie” nu poate fi realizată, fiind întocmit și proces verbal al ședinței.
Concomitent, MAI asigură o abordare unică pentru toate autoritățile din subordine în partea ce ține de contabilizarea instalațiilor de transmisie. Totodată, se întreprind măsuri de conlucrare cu dezvoltatorii sistemelor de evidență contabilă de creare a unor opțiuni de vizualizare a tuturor bunurilor aferente unui sistem.
Serviciul Tehnologii Informaționale pe parcursul trimestrul I 2025 planifică conlucrarea cu administratorul Sistemul informaţional „Soft-contabil” în vederea includerii noilor funcţionalităţi care să permită generalizarea informaţiei per Sistemul de radiocomunicaţii în standard TETRA.
Este de reliefat că atât pre parcursul misiunii de audit cât și în contextul examinării raportului preliminar, MAI a informat Curtea de Conturi că problema contabilizării rețelei TETRA este una mult mai complexă și trebuie să fie examinată sub mai multe aspecte:
1. Catalogul mijloacelor fixe nu permite stabilirea duratei de funcționare utilă pentru un mijloc fix nou format din mai multe mijloace fixe, în partea ce ține de instalațiile de transmisie;
2. Utilizarea acelorași piloni pentru mai multe rețele de comunicații;
3. Instalarea unor echipamente pe piloni care nu aparțin MAI (luați în arendă de la operatorii de telefonie mobilă);
4. Procesul de înlocuire a unor mijloace fixe (ex: antenele sunt cele mai vulnerabile în fața condițiilor meteorologice nefavorabile);
5. Asigurarea integrității patrimoniului public în cazul în care toate mijloacele fixe vor fi înregistrate cu un singur număr de inventar.
Astfel, implementarea recomandării poate fi realizată doar după modificarea cadrului normativ în partea ce ține de evidența contabilă și sistemul bugetar.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Întru examinarea divergențelor privind contabilizarea costului rețelelor de radiocomunicații în standard TETRA la grupa de conturi 313 ,,Instalații de transmisie”, la data de 18.09.2023 a fost organizată de către Direcția economie și finanțe a MAI ședința de lucru pe marginea recomandării CCRM cu reprezentanții Ministerului Finanțelor, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și Serviciului Tehnologii Informaționale. Este de reliefat că reprezentanții Curții de Conturi nu au dat curs invitației de a participa la ședința menționată.
În contextul celor discutate, s-a constatat că Recomandarea Curții de Conturi privind asigurarea contabilizării costului rețelelor de radiocomunicații TETRA la grupa de conturi 313 „Instalații de transmisie” nu poate fi realizată, fiind întocmit și proces verbal al ședinței.
Concomitent, MAI asigură o abordare unică pentru toate autoritățile din subordine în partea ce ține de contabilizarea instalațiilor de transmisie. Totodată, se întreprind măsuri de conlucrare cu dezvoltatorii sistemelor de evidență contabilă de creare a unor opțiuni de vizualizare a tuturor bunurilor aferente unui sistem.
Serviciul Tehnologii Informaționale pe parcursul trimestrul I 2025 planifică conlucrarea cu administratorul Sistemul informaţional „Soft-contabil” în vederea includerii noilor funcţionalităţi care să permită generalizarea informaţiei per Sistemul de radiocomunicaţii în standard TETRA.
Este de reliefat că atât pre parcursul misiunii de audit cât și în contextul examinării raportului preliminar, MAI a informat Curtea de Conturi că problema contabilizării rețelei TETRA este una mult mai complexă și trebuie să fie examinată sub mai multe aspecte:
1. Catalogul mijloacelor fixe nu permite stabilirea duratei de funcționare utilă pentru un mijloc fix nou format din mai multe mijloace fixe, în partea ce ține de instalațiile de transmisie;
2. Utilizarea acelorași piloni pentru mai multe rețele de comunicații;
3. Instalarea unor echipamente pe piloni care nu aparțin MAI (luați în arendă de la operatorii de telefonie mobilă);
4. Procesul de înlocuire a unor mijloace fixe (ex: antenele sunt cele mai vulnerabile în fața condițiilor meteorologice nefavorabile);
5. Asigurarea integrității patrimoniului public în cazul în care toate mijloacele fixe vor fi înregistrate cu un singur număr de inventar.
Astfel, implementarea recomandării poate fi realizată doar după modificarea cadrului normativ în partea ce ține de evidența contabilă și sistemul bugetar.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Întru examinarea divergențelor privind contabilizarea costului rețelelor de radiocomunicații în standard TETRA la grupa de conturi 313 ,,Instalații de transmisie”, la data de 18.09.2023 a fost organizată de către Direcția economie și finanțe a MAI ședința de lucru pe marginea recomandării CCRM cu reprezentanții Ministerului Finanțelor, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și Serviciului Tehnologii Informaționale. Este de reliefat că reprezentanții Curții de Conturi nu au dat curs invitației de a participa la ședința menționată.
În contextul celor discutate, s-a constatat că Recomandarea Curții de Conturi privind asigurarea contabilizării costului rețelelor de radiocomunicații TETRA la grupa de conturi 313 „Instalații de transmisie” nu poate fi realizată, fiind întocmit și proces verbal al ședinței.
Concomitent, MAI asigură o abordare unică pentru toate autoritățile din subordine în partea ce ține de contabilizarea instalațiilor de transmisie. Totodată, se întreprind măsuri de conlucrare cu dezvoltatorii sistemelor de evidență contabilă de creare a unor opțiuni de vizualizare a tuturor bunurilor aferente unui sistem.
Serviciul Tehnologii Informaționale pe parcursul trimestrul I 2025 planifică conlucrarea cu administratorul Sistemul informaţional „Soft-contabil” în vederea includerii noilor funcţionalităţi care să permită generalizarea informaţiei per Sistemul de radiocomunicaţii în standard TETRA.
Este de reliefat că atât pre parcursul misiunii de audit cât și în contextul examinării raportului preliminar, MAI a informat Curtea de Conturi că problema contabilizării rețelei TETRA este una mult mai complexă și trebuie să fie examinată sub mai multe aspecte:
1. Catalogul mijloacelor fixe nu permite stabilirea duratei de funcționare utilă pentru un mijloc fix nou format din mai multe mijloace fixe, în partea ce ține de instalațiile de transmisie;
2. Utilizarea acelorași piloni pentru mai multe rețele de comunicații;
3. Instalarea unor echipamente pe piloni care nu aparțin MAI (luați în arendă de la operatorii de telefonie mobilă);
4. Procesul de înlocuire a unor mijloace fixe (ex: antenele sunt cele mai vulnerabile în fața condițiilor meteorologice nefavorabile);
5. Asigurarea integrității patrimoniului public în cazul în care toate mijloacele fixe vor fi înregistrate cu un singur număr de inventar.
Astfel, implementarea recomandării poate fi realizată doar după modificarea cadrului normativ în partea ce ține de evidența contabilă și sistemul bugetar.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.6. respectarea disciplinei financiare prin neasumarea de angajamente peste limita alocațiilor bugetare anuale aprobate, precum și prin neefectuarea plăților anticipate (în avans), plăților salariale neregulamentare;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Sumele achitate în avans, formate la 31.12.2023 pentru servicii și bunuri, au fost stinse pe parcursul I trimestru 2024. La fel, alte angajamente în afară de limita alocațiilor prevăzute nu s-au admis.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Sumele achitate în avans, formate la 31.12.2023 pentru servicii și bunuri, au fost stinse pe parcursul I trimestru 2024. La fel, alte angajamente în afară de limita alocațiilor prevăzute nu s-au admis. 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Sumele achitate în avans, formate la 31.12.2023 pentru servicii și bunuri, au fost stinse pe parcursul I trimestru 2024. La fel, alte angajamente în afară de limita alocațiilor prevăzute nu s-au admis.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Sumele achitate în avans, formate la 31.12.2023 pentru servicii și bunuri, au fost stinse pe parcursul I trimestru 2024. La fel, alte angajamente în afară de limita alocațiilor prevăzute nu s-au admis. 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.7. inventarierea anuală, cu stabilirea și evaluarea elementelor bilanțiere, în vederea întocmirii situațiilor financiare fidele;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Perioada de desfășurare a inventarierii anuale cuprinde lunile octombrie – decembrie, cu emiterea proceselor verbale privind rezultatele inventarierii.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Perioada de desfășurare a inventarierii anuale a cuprins lunile octombrie – decembrie ale anului 2024, fiind emise procesele verbale privind rezultatele inventarierii. 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Perioada de desfășurare a inventarierii anuale cuprinde lunile octombrie – decembrie, cu emiterea proceselor verbale privind rezultatele inventarierii.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Perioada de desfășurare a inventarierii anuale a cuprins lunile octombrie – decembrie ale anului 2024, fiind emise procesele verbale privind rezultatele inventarierii. 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.8. aprobarea statelor de personal și a schemelor de încadrare în conformitate cu prevederile cadrului normativ, inclusiv pentru instituțiile din subordine;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Direcția management și politici de resurse umane. În perioada de raportare, sub egida DMPRU a MAI, au fost întreprinse acțiunile organizatorice necesare în rezultatul cărora s-a reușit avizarea, de către Cancelaria de Stat a statelor de personal ale:
- BPDS „Fulger” a IGP (nr. 123 din 01 martie 2024);
- Inspectoratului național de securitate publică al IGP (nr. 226 din 06.06.2024);
- Inspectoratului național de investigații al IGP (nr. 227 din 06.06.2024);
- Inspectoratului național de securitate publică al IGP (nr. 238 din 09 iulie 2024).
Ulterior, fiind puse în aplicare prin Ordinele MAI nr. 190 din 11.04.2024 și nr. 388 din 09.07.2024.
- Serviciului Tehnologii Informaționale (avizat favorabil la 25.11.2024), fiind pus în aplicare prin Ordinul MAI nr. 649 din 09.12.2024.
Totodată, prin scrisoarea 42/4759 din 05.12.2024, au fost expediate către Cancelaria de Stat pentru avizare patru state de personal ale Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.
IMSPD „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne”. Statul de organizare al Instituției medico-sanitare publice departamentale „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne” a fost aprobat prin Ordinul MAI nr. 551/2023 cu privire la aprobarea statului de organizare al Instituției medico-sanitare publice departamentale „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne”. Ulterior a fost aprobată schema de încadrare în conformitate cu prevederile cadrului normativ.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Direcția management și politici de resurse umane. În perioada de raportare, sub egida DMPRU a MAI, au fost întreprinse acțiunile organizatorice necesare în rezultatul cărora s-a reușit avizarea, de către Cancelaria de Stat a statelor de personal ale:
- BPDS „Fulger” a IGP (nr. 123 din 01 martie 2024);
- Inspectoratului național de securitate publică al IGP (nr. 226 din 06.06.2024);
- Inspectoratului național de investigații al IGP (nr. 227 din 06.06.2024);
- Inspectoratului național de securitate publică al IGP (nr. 238 din 09 iulie 2024).
Ulterior, fiind puse în aplicare prin Ordinele MAI nr. 190 din 11.04.2024 și nr. 388 din 09.07.2024.
- Serviciului Tehnologii Informaționale (avizat favorabil la 25.11.2024), fiind pus în aplicare prin Ordinul MAI nr. 649 din 09.12.2024.
Totodată, prin scrisoarea 42/4759 din 05.12.2024, au fost expediate către Cancelaria de Stat pentru avizare patru state de personal ale Inspectoratului General al Poliției de Frontieră (Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, Direcția regională Centru, Direcția regională Nord și Direcția regională Est), fiind avizate pozitiv, ulterior fiind aprobat Ordinul MAI nr. 6/2025 cu privire la punerea în aplicare a acestora..
IMSPD „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne”. Statul de organizare al Instituției medico-sanitare publice departamentale „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne” a fost aprobat prin Ordinul MAI nr. 551/2023 cu privire la aprobarea statului de organizare al Instituției medico-sanitare publice departamentale „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne”. Ulterior a fost aprobată schema de încadrare în conformitate cu prevederile cadrului normativ.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Direcția management și politici de resurse umane. În perioada de raportare, sub egida DMPRU a MAI, au fost întreprinse acțiunile organizatorice necesare în rezultatul cărora s-a reușit avizarea, de către Cancelaria de Stat a statelor de personal ale:
- BPDS „Fulger” a IGP (nr. 123 din 01 martie 2024);
- Inspectoratului național de securitate publică al IGP (nr. 226 din 06.06.2024);
- Inspectoratului național de investigații al IGP (nr. 227 din 06.06.2024);
- Inspectoratului național de securitate publică al IGP (nr. 238 din 09 iulie 2024).
Ulterior, fiind puse în aplicare prin Ordinele MAI nr. 190 din 11.04.2024 și nr. 388 din 09.07.2024.
- Serviciului Tehnologii Informaționale (avizat favorabil la 25.11.2024), fiind pus în aplicare prin Ordinul MAI nr. 649 din 09.12.2024.
Totodată, prin scrisoarea 42/4759 din 05.12.2024, au fost expediate către Cancelaria de Stat pentru avizare patru state de personal ale Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.
IMSPD „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne”. Statul de organizare al Instituției medico-sanitare publice departamentale „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne” a fost aprobat prin Ordinul MAI nr. 551/2023 cu privire la aprobarea statului de organizare al Instituției medico-sanitare publice departamentale „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne”. Ulterior a fost aprobată schema de încadrare în conformitate cu prevederile cadrului normativ.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Direcția management și politici de resurse umane. În perioada de raportare, sub egida DMPRU a MAI, au fost întreprinse acțiunile organizatorice necesare în rezultatul cărora s-a reușit avizarea, de către Cancelaria de Stat a statelor de personal ale:
- BPDS „Fulger” a IGP (nr. 123 din 01 martie 2024);
- Inspectoratului național de securitate publică al IGP (nr. 226 din 06.06.2024);
- Inspectoratului național de investigații al IGP (nr. 227 din 06.06.2024);
- Inspectoratului național de securitate publică al IGP (nr. 238 din 09 iulie 2024).
Ulterior, fiind puse în aplicare prin Ordinele MAI nr. 190 din 11.04.2024 și nr. 388 din 09.07.2024.
- Serviciului Tehnologii Informaționale (avizat favorabil la 25.11.2024), fiind pus în aplicare prin Ordinul MAI nr. 649 din 09.12.2024.
Totodată, prin scrisoarea 42/4759 din 05.12.2024, au fost expediate către Cancelaria de Stat pentru avizare patru state de personal ale Inspectoratului General al Poliției de Frontieră (Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, Direcția regională Centru, Direcția regională Nord și Direcția regională Est), fiind avizate pozitiv, ulterior fiind aprobat Ordinul MAI nr. 6/2025 cu privire la punerea în aplicare a acestora..
IMSPD „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne”. Statul de organizare al Instituției medico-sanitare publice departamentale „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne” a fost aprobat prin Ordinul MAI nr. 551/2023 cu privire la aprobarea statului de organizare al Instituției medico-sanitare publice departamentale „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne”. Ulterior a fost aprobată schema de încadrare în conformitate cu prevederile cadrului normativ.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.9. acordarea concediilor anuale angajaților în conformitate cu prevederile legale și utilizarea de către angajați a restanțelor la concediul anual;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
La sfârșitul anului 2023, în adresa subdiviziunilor aparatului central, autorităţilor administrative şi instituţiilor din subordinea MAI şi subdiviziunilor de resurse umane, în conformitate cu prevederile art. 116 al Codului muncii, a fost remisă circulara nr. 42/16760 din 16 noiembrie 2023 cu privire la întocmirea graficelor de planificare a utilizării concediilor de odihnă ale angajaţilor MAI, iar pentru redresarea situaţiei s-a solicitat folosirea restanţelor la concediile de odihnă anuale pentru anii precedenți. S-a reamintit că, potrivit art. 118 al Codului muncii, este interzisă neacordarea concediului de odihnă anual timp de 2 ani consecutivi.
În același timp, conducătorii au fost informaţi referitor la solicitarea Cancelariei de Stat privind reducerea graduală a zilelor libere nefolosite acumulate, cu cel puțin 50% în următorii 5 ani, dar nu mai puțin de 10% anual.
Menționam că, DMPRU a MAI periodic sistematizează și prezintă conducerii MAI și Cancelariei de Stat informația cu privire la numărul total al zilelor nefolosite de concediu anual de odihnă acumulate de către angajaţii din autorităţile administrative şi instituțiile din subordinea MAI (nr. 42/3956 din 29.08.2023, nr. 42/4620 din 13.10.2023, nr. 42/1663 din 12.04.2024, nr. 42/2972 din 17.07.2024 și nr. 42/4075 din 16.10.2024).
Ca urmare a analizei efectuate, s-a constat că, la 01.10.2023 erau înregistrate 737665 de zile concediu restanță, la 01.04.2024 – 607455 de zile concediu restanță (în scădere cu 130210 de zile), la 01.10.2024 – 514661 de zile concediu restanță (în scădere cu 92794 de zile).Totodată, pe parcursul a 10 luni ale anului 2024, DMPRU a examinat 1238 de cereri şi rapoarte privind acordarea concediilor de odihnă de la angajații în raport cu care Ministrul Afacerilor Interne are calitatea nemijlocită de angajator.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
În scopul asigurării continuității procesului de acordare a concediilor, în conformitate cu prevederile art. 116 al Codului muncii, în adresa subdiviziunilor aparatului central, autorităților administrative şi instituțiilor din subordinea MAI şi subdiviziunilor de resurse umane, a fost expediată circulara nr. 42/16945 din 17 octombrie 2024 cu privire la întocmirea graficelor de planificare a utilizării concediilor de odihnă ale angajaților, accentuându-se ca concediul de odihnă pentru anul 2025 să fie executat integral, iar restanțele la concediu reduse cu cel puțin 20%.
MAI (DMPRU a MAI), periodic, sistematizează și prezintă conducerii MAI și Cancelariei de Stat informația cu privire la numărul total al zilelor nefolosite de concediu anual de odihnă acumulate de către angajații din autoritățile administrative și instituțiile din subordinea MAI.
Astfel, s-a constatat că, la 31.12.2024 erau 537125 de zile concediu restanță, în creștere cu 22464 de zile, comparativ cu 514661 de zile concediu restanță înregistrate la 01.10.2024 (nr. 42/129 din 15 ianuarie 2025, către Cancelaria de Stat).
Majorarea numărului zilelor restanță ale concediului de odihnă anual este explicată prin faptul că în lunile septembrie-noiembrie a fost perioadă electorală și a fost acordat concediu doar persoanelor care au fost programate conform graficului sau au avut careva urgențe.
În această perioadă s-au redus și solicitările pentru acordarea restanțelor la concediului anual.
Pe parcursul anului 2024, DMPRU a examinat 1476 de cereri și rapoarte privind acordarea concediilor de odihnă de la angajații în raport cu care Ministrul Afacerilor Interne are calitatea nemijlocită de angajator, în creștere comparativ cu anul 2023 - 1200 cereri.
Adnotare: Conform solicitării Cancelariei de Stat (nr. 22-78-1325 din 06 februarie 2025) prezentarea informației privind numărul zilelor de concediu de odihnă anual acumulate/nefolosite se va face semestrial, până la data de 15 a lunii următoare. 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
La sfârșitul anului 2023, în adresa subdiviziunilor aparatului central, autorităţilor administrative şi instituţiilor din subordinea MAI şi subdiviziunilor de resurse umane, în conformitate cu prevederile art. 116 al Codului muncii, a fost remisă circulara nr. 42/16760 din 16 noiembrie 2023 cu privire la întocmirea graficelor de planificare a utilizării concediilor de odihnă ale angajaţilor MAI, iar pentru redresarea situaţiei s-a solicitat folosirea restanţelor la concediile de odihnă anuale pentru anii precedenți. S-a reamintit că, potrivit art. 118 al Codului muncii, este interzisă neacordarea concediului de odihnă anual timp de 2 ani consecutivi.
În același timp, conducătorii au fost informaţi referitor la solicitarea Cancelariei de Stat privind reducerea graduală a zilelor libere nefolosite acumulate, cu cel puțin 50% în următorii 5 ani, dar nu mai puțin de 10% anual.
Menționam că, DMPRU a MAI periodic sistematizează și prezintă conducerii MAI și Cancelariei de Stat informația cu privire la numărul total al zilelor nefolosite de concediu anual de odihnă acumulate de către angajaţii din autorităţile administrative şi instituțiile din subordinea MAI (nr. 42/3956 din 29.08.2023, nr. 42/4620 din 13.10.2023, nr. 42/1663 din 12.04.2024, nr. 42/2972 din 17.07.2024 și nr. 42/4075 din 16.10.2024).
Ca urmare a analizei efectuate, s-a constat că, la 01.10.2023 erau înregistrate 737665 de zile concediu restanță, la 01.04.2024 – 607455 de zile concediu restanță (în scădere cu 130210 de zile), la 01.10.2024 – 514661 de zile concediu restanță (în scădere cu 92794 de zile).Totodată, pe parcursul a 10 luni ale anului 2024, DMPRU a examinat 1238 de cereri şi rapoarte privind acordarea concediilor de odihnă de la angajații în raport cu care Ministrul Afacerilor Interne are calitatea nemijlocită de angajator.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
În scopul asigurării continuității procesului de acordare a concediilor, în conformitate cu prevederile art. 116 al Codului muncii, în adresa subdiviziunilor aparatului central, autorităților administrative şi instituțiilor din subordinea MAI şi subdiviziunilor de resurse umane, a fost expediată circulara nr. 42/16945 din 17 octombrie 2024 cu privire la întocmirea graficelor de planificare a utilizării concediilor de odihnă ale angajaților, accentuându-se ca concediul de odihnă pentru anul 2025 să fie executat integral, iar restanțele la concediu reduse cu cel puțin 20%.
MAI (DMPRU a MAI), periodic, sistematizează și prezintă conducerii MAI și Cancelariei de Stat informația cu privire la numărul total al zilelor nefolosite de concediu anual de odihnă acumulate de către angajații din autoritățile administrative și instituțiile din subordinea MAI.
Astfel, s-a constatat că, la 31.12.2024 erau 537125 de zile concediu restanță, în creștere cu 22464 de zile, comparativ cu 514661 de zile concediu restanță înregistrate la 01.10.2024 (nr. 42/129 din 15 ianuarie 2025, către Cancelaria de Stat).
Majorarea numărului zilelor restanță ale concediului de odihnă anual este explicată prin faptul că în lunile septembrie-noiembrie a fost perioadă electorală și a fost acordat concediu doar persoanelor care au fost programate conform graficului sau au avut careva urgențe.
În această perioadă s-au redus și solicitările pentru acordarea restanțelor la concediului anual.
Pe parcursul anului 2024, DMPRU a examinat 1476 de cereri și rapoarte privind acordarea concediilor de odihnă de la angajații în raport cu care Ministrul Afacerilor Interne are calitatea nemijlocită de angajator, în creștere comparativ cu anul 2023 - 1200 cereri.
Adnotare: Conform solicitării Cancelariei de Stat (nr. 22-78-1325 din 06 februarie 2025) prezentarea informației privind numărul zilelor de concediu de odihnă anual acumulate/nefolosite se va face semestrial, până la data de 15 a lunii următoare. 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.10. respectarea regulilor de descriere a bunurilor și de evaluare a prețurilor medii de piață, necesare pentru stabilirea unor criterii clare de calificare în documentația de atribuire la inițierea licitațiilor publice, menite să asigure regularitatea procedurilor de achiziție, concurența ofertelor și utilizarea eficientă a resurselor financiare publice;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
La inițierea procedurilor de achiziții sunt asigurate regulile de descriere a bunurilor, precum și evaluarea prețurilor medii de piață, necesare pentru stabilirea unor criterii clare de clarificare în documentația de atribuire la inițierea licitațiilor publice, menite să asigure regularitatea procedurilor de achiziție, concurența ofertelor și utilizarea eficientă a resurselor financiare publice.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
La inițierea procedurilor de achiziții sunt asigurate regulile de descriere a bunurilor, precum și evaluarea prețurilor medii de piață, necesare pentru stabilirea unor criterii clare de clarificare în documentația de atribuire la inițierea licitațiilor publice, menite să asigure regularitatea procedurilor de achiziție, concurența ofertelor și utilizarea eficientă a resurselor financiare publice. 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
La inițierea procedurilor de achiziții sunt asigurate regulile de descriere a bunurilor, precum și evaluarea prețurilor medii de piață, necesare pentru stabilirea unor criterii clare de clarificare în documentația de atribuire la inițierea licitațiilor publice, menite să asigure regularitatea procedurilor de achiziție, concurența ofertelor și utilizarea eficientă a resurselor financiare publice.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
La inițierea procedurilor de achiziții sunt asigurate regulile de descriere a bunurilor, precum și evaluarea prețurilor medii de piață, necesare pentru stabilirea unor criterii clare de clarificare în documentația de atribuire la inițierea licitațiilor publice, menite să asigure regularitatea procedurilor de achiziție, concurența ofertelor și utilizarea eficientă a resurselor financiare publice. 15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.11. asigurarea transparenței tuturor procedurilor de achiziții publice de către autoritățile contractante din cadrul sistemului, cu obligativitatea desfășurării achizițiilor publice prin intermediul Sistemului informațional automatizat MTender;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
În cadrul aparatului central, autorităților administrative și subdiviziunile din subordinea MAI achizițiile publice unt inițiate conform planului aprobat de efectuare a achizițiilor publice, publicate pe paginile oficiale web.
Transparența achizițiilor publice este asigurată în conformitate cu cadrul normativ. Totodată, achizițiile publice care cad sub incidența prevederilor HG nr. 870/2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică și respectiv, Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, se desfășoară prin intermediul Sistemului informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice”.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
În cadrul aparatului central, autorităților administrative și subdiviziunile din subordinea MAI achizițiile publice sunt inițiate conform planului aprobat de efectuare a achizițiilor publice, publicate pe paginile oficiale web.
Transparența achizițiilor publice este asigurată în conformitate cu cadrul normativ. Totodată, achizițiile publice care cad sub incidența prevederilor HG nr. 870/2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică și respectiv, Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, se desfășoară prin intermediul Sistemului informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice”.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
În cadrul aparatului central, autorităților administrative și subdiviziunile din subordinea MAI achizițiile publice unt inițiate conform planului aprobat de efectuare a achizițiilor publice, publicate pe paginile oficiale web.
Transparența achizițiilor publice este asigurată în conformitate cu cadrul normativ. Totodată, achizițiile publice care cad sub incidența prevederilor HG nr. 870/2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică și respectiv, Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, se desfășoară prin intermediul Sistemului informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice”.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
În cadrul aparatului central, autorităților administrative și subdiviziunile din subordinea MAI achizițiile publice sunt inițiate conform planului aprobat de efectuare a achizițiilor publice, publicate pe paginile oficiale web.
Transparența achizițiilor publice este asigurată în conformitate cu cadrul normativ. Totodată, achizițiile publice care cad sub incidența prevederilor HG nr. 870/2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică și respectiv, Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, se desfășoară prin intermediul Sistemului informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice”.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.4.12. neadmiterea efectuării reparațiilor capitale în lipsa proiectelor și devizelor generale de cheltuieli, fundamentate și expertizate în modul stabilit;
Ministerul Afacerilor Interne
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Proiectele de investiții capitale, construcții/reconstrucții/reparații capitale sunt executate în baza proiectelor de execuție și a documentației de deviz, verificate și expertizate conform legislației.
Permanent, la întocmirea Documentației de atribuire privind achiziționarea lucrărilor de reparații curente, capitale și investiții capitale se respectă prevederile Legii nr. 721/1996 privind calitatea în construcții, Hotărârea Guvernului nr. 361/1996 cu privire la asigurarea calității construcțiilor, Ord. MF nr. 208/2015 privind clasificația bugetară, Ord. MF nr. 216/2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetar și a normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Proiectele de investiții capitale, construcții/reconstrucții/reparații capitale sunt executate în baza proiectelor de execuție și a documentației de deviz, verificate și expertizate conform legislației.
Permanent, la întocmirea Documentației de atribuire privind achiziționarea lucrărilor de reparații curente, capitale și investiții capitale se respectă prevederile Legii nr. 721/1996 privind calitatea în construcții, Hotărârea Guvernului nr. 361/1996 cu privire la asigurarea calității construcțiilor, Ord. MF nr. 208/2015 privind clasificația bugetară, Ord. MF nr. 216/2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetar și a normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Conform scrisorii 15/648 din 27.02.2025
Proiectele de investiții capitale, construcții/reconstrucții/reparații capitale sunt executate în baza proiectelor de execuție și a documentației de deviz, verificate și expertizate conform legislației.
Permanent, la întocmirea Documentației de atribuire privind achiziționarea lucrărilor de reparații curente, capitale și investiții capitale se respectă prevederile Legii nr. 721/1996 privind calitatea în construcții, Hotărârea Guvernului nr. 361/1996 cu privire la asigurarea calității construcțiilor, Ord. MF nr. 208/2015 privind clasificația bugetară, Ord. MF nr. 216/2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetar și a normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar.
Completare 28.03.2025
Conform scrisorii 15/1093 din 27.03.2025
Proiectele de investiții capitale, construcții/reconstrucții/reparații capitale sunt executate în baza proiectelor de execuție și a documentației de deviz, verificate și expertizate conform legislației.
Permanent, la întocmirea Documentației de atribuire privind achiziționarea lucrărilor de reparații curente, capitale și investiții capitale se respectă prevederile Legii nr. 721/1996 privind calitatea în construcții, Hotărârea Guvernului nr. 361/1996 cu privire la asigurarea calității construcțiilor, Ord. MF nr. 208/2015 privind clasificația bugetară, Ord. MF nr. 216/2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetar și a normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar.
15-648 din 27.02.2025.pdf 15-1093 27.03.2025 hcc 36.pdf
Recomandarea: 2.5. Ministerului Finanțelor, pentru informare și examinare prin prisma competențelor în domeniul finanțelor publice, și se recomandă să reglementeze modalitatea de evidență și raportare a transferurilor cotei-părți din granturile externe către partenerii din cadrul proiectelor finanțate din surse externe.
Ministerul Finanțelor
Termen implementare:
Răspunsul autorității:
Conform scrisorii 05-10/38/565 din 15.04.2025
Executarea de casă a cheltuielilor (inclusiv contribuția pentru implementarea proiectelor de investiții capitale) se realizează conform alocațiilor bugetare planificate. Mai mult decât atât, Planul de conturi contabile în sistemul bugetar este aliniat integral cu clasificația bugetară economică, astfel încât descrierea subconturilor corespunde descrierii codurilor economice. Prin urmare, modificarea descrierii subcontului 282900 „Cheltuieli capitale neatribuite la alte categorii” (Ordinul ministrului finanțelor nr. 216/2015) este posibilă doar după revizuirea codului economic 282900 – „Cheltuieli capitale neatribuite la alte categorii” (Ordinul ministrului finanțelor nr. 208/2015).
Totodată, vă informăm că Ministerul Finanțelor are prevăzute în Planul de acțiuni pentru anul 2025:
Acțiunea 1.5.1 privind modificarea/completarea Clasificației bugetare;
Acțiunea 5.14 privind modificarea cadrului normativ în domeniul evidenței contabile și raportării financiare în sistemul bugetar (OMF nr. 216/2015). 05-10-38-565 din 15.04.2025.pdf
Conform scrisorii 05-10/38/565 din 15.04.2025
Executarea de casă a cheltuielilor (inclusiv contribuția pentru implementarea proiectelor de investiții capitale) se realizează conform alocațiilor bugetare planificate. Mai mult decât atât, Planul de conturi contabile în sistemul bugetar este aliniat integral cu clasificația bugetară economică, astfel încât descrierea subconturilor corespunde descrierii codurilor economice. Prin urmare, modificarea descrierii subcontului 282900 „Cheltuieli capitale neatribuite la alte categorii” (Ordinul ministrului finanțelor nr. 216/2015) este posibilă doar după revizuirea codului economic 282900 – „Cheltuieli capitale neatribuite la alte categorii” (Ordinul ministrului finanțelor nr. 208/2015).
Totodată, vă informăm că Ministerul Finanțelor are prevăzute în Planul de acțiuni pentru anul 2025:
Acțiunea 1.5.1 privind modificarea/completarea Clasificației bugetare;
Acțiunea 5.14 privind modificarea cadrului normativ în domeniul evidenței contabile și raportării financiare în sistemul bugetar (OMF nr. 216/2015). 05-10-38-565 din 15.04.2025.pdf
Recomandarea: 3. Inspectoratului Național pentru Supraveghere Tehnică, pentru examinarea, conform competențelor, a constatărilor expuse în pct.2. din Anexa la Raportul de audit, în vederea efectuării controlului asupra volumelor și costului lucrărilor executate la obiectele de construcții în cadrul Proiectului ,,Infrastructura de comunicații”, cod 70197, denumit COMINF/3.1/1 – 3.2., în lipsa unor proiecte și devize generale de cheltuieli expertizate în mod regulamentar, nefiind un obiect secret sau militar.
Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică
Termen implementare: