Actualizat: Sîmbătă, 04 Mai 2024
Curtea de Conturi a Republicii Moldova
RO RU EN

Şedinţa a VII-ea a Comitetului Consultativ pentru implementarea Proiectului de suport prin asistenţă tehnică pentru dezvoltarea strategică a Curţii de Conturi

  • 17.12.2010
  • 1003
La 17 decembrie 2010, în incinta Curţii de Conturi, a avut loc şedinţa a VII – ea a Comitetului Consultativ pentru implementarea Proiectului de suport prin asistenţă tehnică pentru dezvoltarea strategică a Curţii de Conturi, gestionat de Banca Mondială prin intermediul Fondului Fiduciar Multidonator (DFID şi Guvernul Olandei).  La eveniment au fost prezenţi  reprezentanţi ai instituţiilor donatoare - Banca Mondială, DFID, Oficiul Naţional de Audit al Suediei (ONAS), precum şi reprezentanţi ai Direcţiei politici, planificare strategică şi externă a Cancelariei de Stat, Ministerului Finanţelor, Ministerului Economiei şi Ministerului Dezvoltării Informaţionale şi Comunicaţiilor. 
     Agenda şedinţei a cuprins mai multe rapoarte rezultative ale Curţii de Conturi cu privire la evoluţia şi ralierea acesteia la standardele internaţionale de audit. În cuvântul lor de salut, Preşedintele Curţii de Conturi, dna Ala Popescu, și reprezentanții DFID, ONAS și Cancelariei de Stat au menționat cu satisfacție despre afirmarea Curții de Conturi ca instituție supremă de audit independentă, care este un instrument eficient de monitorizare a banului public în Republica Moldova.
     Totodată, dna Ala Popescu, a menționat că aplicînd experiența acumulată de la partenerii din exterior și de la instituțiile supreme de audit dezvoltate, Curtea de Conturi continuă ralierea la standardele internaționale de audit public extern și transformarea continuă a capacităților instituționale. Curtea de Conturi nu a făcut decît să respecte  propriile deziderate și misiunea, angajată prin PDS pe anii 2006-2010 – a exercita audite independente, credibile, transparente și profesioniste asupra administrării resurselor financiare publice și patrimoniului public, în scopul promovării înaltelor standarde de management financiar în beneficiul cetățenilor Republicii Moldova.
    Vicepreședintele Curții de Conturi, dna Elisaveta Foca, responsabilă pentru implementarea Proiectului de suport prin asistenţă tehnică pentru dezvoltarea strategică a Curţii de Conturi, gestionat de Banca Mondială, a prezentat raportul privind dezvoltarea strategică a Curții de Conturi - realizări și progrese.  În raportul său  vicepreședintele Curții de Conturi a remarcat că cel de-al 4-lea an al reformei instituționale a fost unul rezultativ și de cotitură din punct de vedere al dezvoltării și avansării spre bunele practici și standarde de audit, remarcînd că pe parcursul anului 2010 activitățile în cadrul Proiectului s-au desfășurat în conformitate cu Planul de implementare a activităților pentru perioada de extindere a proiectului pînă la 30 iunie 2011, care a fost aprobat de Curtea de Conturi în luna februarie 2010. Activitățile au fost orientate spre:
- menținerea și dezvoltarea  capacităților și abilităților de a efectua audite de regularitate, de performanță și audite TI și   îmbunătățirea calității muncii de audit;
- implementarea unei capacități TI îmbunătățite;
- îmbunătățirea managementului resurselor umane;
- dezvoltarea relațiilor cu Parlamentul, ș.a. 
    În cadrul şedinţei  au fost prezentate, de asemenea, rapoarte privind  implementarea sistemului informațional al Curții de Conturi  - Echipament TI și licențe și Sisteme informatice, precum și raportul despre rezultatele obținute în anul 2010 în cadrul cooperării instituționale CCRM-ONAS.
   Dna Nina Lupan, Directorul Trezoreriei de Stat,  a prezentat raportul privind progresele înregistrate în realizarea Proiectului Managementul Finanțelor Publice în anul 2010 și perspective pe viitor, iar dl Ion Sîrbu, șeful Direcţiei de armonizare a sistemului de control financiar public intern a Ministerului Finanţelor, a informat participanții la ședință despre evoluția implementării controlului financiar public intern în anul 2010.
    În încheiere, Președintele Curții de Conturi, dna Ala Popescu, a menționat că Curtea de Conturi realizează consecvent angajamentele asumate pentru a promova o responsabilitate mai mare din partea conducătorilor care gestionează fondurile publice și a ajuta autoritățile guvernamentale să gestioneze mai bine resursele alocate ori puse la dispoziție.
    În această ordine de idei, dna Ala Popescu a reiterat că Curtea de Conturi va continua transformările și dezvoltarea sa pentru a deveni atît de jure, cît și de facto  un pilon al responsabilității publice și va contribui la o supraveghere parlamentară mai bună, la dezvoltarea sistemului de control al Guvernului și la  implementarea eficientă a bugetelor și politicilor publice.
reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY