Actualizat: Miercuri, 03 Iulie 2024
Curtea de Conturi a Republicii Moldova
RO RU EN

Şedinţa Consiliului consultativ pe lîngă Curtea de Conturi

  • 15.09.2009
  • 821

    
   La 15 septembrie 2009, la Curtea de Conturi a avut loc şedinţa de iniţiere a Consiliului consultativ pe lîngă Curtea de Conturi.
      La şedinţă au participat reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, Academiei de Studii Economice din Moldova, Academiei de Ştiinţe a Moldovei, Universităţii de Stat din Moldova, Universităţii Libere Internaţionale din Moldova, precum şi angajaţi ai Curţii de Conturi.
     
        Şedinţa s-a desfăşurat conform ordinii de zi.
      Dna A.Popescu, Preşedintele Curţii de Conturi, care este şi Preşedintele Consiliului consultativ, a făcut o prezentare generală privind mandatul şi statutul Curţii de Conturi, referindu-se în special la: istoricul elaborării şi adoptării Legii Curţii de Conturi nr.261-XVI din 05.12.2008; analiza deosebirilor dintre prevederile Legii nr.312-XIII din 08.12.1994 „Privind Curtea de Conturi” şi îmbunătăţirile aduse prin adoptarea Legii nr.261-XVI; descrierea noilor noţiuni, concepte, prevederi incluse în legea actuală, în particular ce ţin de: independenţa membrilor Curţii de Conturi, categoriile de personal, aprobarea bugetului, competenţele Curţii, cele trei audite obligatorii, categoriile de Rapoarte ce urmează a fi prezentate Parlamentului. 
      Prezentarea dlui Gh. Cojocari, membru al Curţii de Conturi, a inclus activităţile de dezvoltare strategică a Curţii de Conturi: realizări şi planuri pentru viitor, cu informarea detaliată despre derularea tuturor proiectelor ce ţin de aspectul menţionat.
      Dna A.Pascaru, şeful Direcţiei metotologie, analiză şi control, a făcut o prezentare generală a Regulamentului Consiliului consultativ pe lîngă Curtea de Conturi a fost făcută de care s-a referit la: necesitatea instituirii Consiliului; domeniile de competenţă, drepturile, atribuţiile membrilor Consiliului; componenţa şi modul de organizare a Consiliului; beneficiile şi aşteptările de viitor de la activitatea acestuia.
      Preşedintele Curţii de Conturi a făcut o totalizare a celor expuse în prezentări şi a menţionat faptul că Consiliul urmează a fi un organ lucrativ şi viabil care să se bazeze pe o conlucrare rezultativă, pe un schimb de experienţă şi opinii atît teoretice, cît şi practice. Curtea de Conturi speră că va avea un suport în dezvoltarea strategică din punct de vedere teoretic, aflînd din primele surse care sînt noutăţile în domeniul auditului.
      În cadrul discuţiilor problemelor organizatorice s-a menţionat că Curtea de Conturi elaborat două manuale care se află în proces de testare: Manualul de Audit al regularităţii şi Manualul de Audit al performanţei, membrilor Consiliului solicitîndu-li-se să le studieze, pentru expunerea comentariilor şi poate, chiar, a unor recenzii. Referitor la solicitarea de a se expune privitor la unele propuneri, opinii ce ţin de planificarea activităţilor Curţii pe termen mediu, stabilirea obiectivelor, priorităţilor, temelor de audit, membrii Consiliului au menţionat că îşi vor exprima opinia asupra unui proiect de document în cazul în care acesta le va fi prezentat.
      Membrii Consiliului s-au arătat interesaţi de conlucrarea cu Curtea de Conturi în cadrul Consiliului şi şi-au exprimat acordul de a contribui la dezvoltarea în continuare a Curţii.
      Data următoarei şedinţe a Consiliului nu a fost stabilită, însă în cazul apariţiei necesităţii de convocare, membrii Consiliului vor fi informaţi regulamentar.

reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY